Pomiń nawigację
Logotype of Inter CarsLogotype claim of Inter Cars
  1. Aktualności

Producenci rezygnują z hybrydowych ciężarówek, powodem brak klientów…

2024-01-30

Jakub Olkowski

Wydawać by się mogło, że technologia hybrydowa znacząco przyczyni się do rozwoju pojazdów ograniczających emisję CO2. Tak się nie stało…

Scania hybrdyda
Scania hybrdyda

Hybrydy zostały bardzo dobrze przyjęte przez rynek pojazdów osobowych. Niestety, w branży ciężarowej nie odniosły sukcesu. Scania była jedyną marką, która wprowadziła pojazdy hybrydowe do regularnej oferty. Jak podał Fredrik Allard, dyrektor ds. elektromobilności w Scanii, marka zamierza się z nich ostatecznie wycofać.

Scania będzie chciała usunąć z oferty zarówno hybrydy ładowane poprzez odzyskiwanie energii (HEV) jak i przez te posiadające możliwość ładowania energią elektryczną z sieci (PHEV).

Wkrótce ma się rozpocząć wygaszanie produkcji. Oczywiście wyprodukowane pojazdy otrzymają pełne wsparcie techniczne.

Dlaczego podjęto taką decyzję?

Powód jest kuriozalny. Niewystarczająca ilość klientów w odniesieniu do kosztów rozwijania tej technologii. Przewoźnicy chętniej wybierają tradycyjnego diesla, albo pojazdy w pełni elektryczne. Zalety takie, jak mniejsze o 30 % zużycie paliwa, oraz dodatkowy zasięg do 60 km/h na energii elektrycznej nie przekonują nabywców…

Największym rynkiem zbytu ciężarowych pojazdów hybrydowych była Holandia, gdzie dostarczono ok 150 egzemplarzy Scanii.

Przeczytaj także:

Raport urzędowy: kierowcy ciężarówek najbardziej poszukiwanym zawodem w Polsce

Opony rozpoznające parametry jazdy – nowe rozwiązanie dla ciężarówek? (intercars.com.pl)


Rosja w zapaści transportowej w 2023? Ilościowy rekord i pojazdy z Chin… (intercars.com.pl)

„Paszport baterii” - BASF będzie przetwarzać zużyte ogniwa z ciężarówek. Kto skorzysta z usługi? (intercars.com.pl)

Postulaty TLP: dopuszczenie syntetycznego paliwa i większe dopłaty do elektrycznych ciężarówek (intercars.com.pl)




Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email