Pomiń nawigację
Logotype of Inter CarsLogotype claim of Inter Cars
  1. Aktualności

Czy LNG wróci do łask w ciężarówkach?

2024-01-26

Jakub Olkowski

Niedawne podwyżki LNG odeszły w przeszłość, a koszt tego paliwa zbliżony jest do kosztu adekwatnej ilości oleju napędowego. Czy to wystarczy, aby firmy transportowe wróciły do samochodów z napędem zasilanym LNG?

LNG ciężarówka
LNG ciężarówka

Jak się okazuje, zdaniem holenderskiego oddziału Volvo Truck tak, i to już w 2024 roku.

Co może być przyczyną takiego trendu?

Nowe opłaty drogowe uzależnione są od Klas Emisji CO2, a pojazdy zasilane LNG powszechnie przynależą do Klasy 3. W Niemczech oznacza to 1.6 eurocenta obniżki na każdym kilometrze płatnych dróg. W przypadku diesla, wejście wielu marek samochodowych do Klasy 3 jest niemożliwe. Dobrym przykładem będzie tutaj choćby Iveco S-Way, które zasilane dieslem, przynależy do Klasy 2, a w przypadku LNG bez problemu zakwalifikuje się do Klasy 3.

Wszystko wskazuje na to, że odpowiedzią na pytanie, jakie korzyści dla firm transportowych przyniesie przejście z zasilania olejem napędowym na rzecz LNG, odpowiedź może być jedna. Redukcja kosztów związanych z opłatami drogowymi.

Przeczytaj także:

Raport urzędowy: kierowcy ciężarówek najbardziej poszukiwanym zawodem w Polsce

Opony rozpoznające parametry jazdy – nowe rozwiązanie dla ciężarówek? (intercars.com.pl)


Rosja w zapaści transportowej w 2023? Ilościowy rekord i pojazdy z Chin… (intercars.com.pl)

„Paszport baterii” - BASF będzie przetwarzać zużyte ogniwa z ciężarówek. Kto skorzysta z usługi? (intercars.com.pl)

Postulaty TLP: dopuszczenie syntetycznego paliwa i większe dopłaty do elektrycznych ciężarówek (intercars.com.pl)


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email