Inter Cars Off Highway – kompleksowe wsparcie klientów poprzez profesjonalne szkolenia
Czy LNG wróci do łask w ciężarówkach?
2024-01-26
Jakub Olkowski
Niedawne podwyżki LNG odeszły w przeszłość, a koszt tego paliwa zbliżony jest do kosztu adekwatnej ilości oleju napędowego. Czy to wystarczy, aby firmy transportowe wróciły do samochodów z napędem zasilanym LNG?
Jak się okazuje, zdaniem holenderskiego oddziału Volvo Truck tak, i to już w 2024 roku.
Co może być przyczyną takiego trendu?
Nowe opłaty drogowe uzależnione są od Klas Emisji CO2, a pojazdy zasilane LNG powszechnie przynależą do Klasy 3. W Niemczech oznacza to 1.6 eurocenta obniżki na każdym kilometrze płatnych dróg. W przypadku diesla, wejście wielu marek samochodowych do Klasy 3 jest niemożliwe. Dobrym przykładem będzie tutaj choćby Iveco S-Way, które zasilane dieslem, przynależy do Klasy 2, a w przypadku LNG bez problemu zakwalifikuje się do Klasy 3.
Wszystko wskazuje na to, że odpowiedzią na pytanie, jakie korzyści dla firm transportowych przyniesie przejście z zasilania olejem napędowym na rzecz LNG, odpowiedź może być jedna. Redukcja kosztów związanych z opłatami drogowymi.
Przeczytaj także:
Raport urzędowy: kierowcy ciężarówek najbardziej poszukiwanym zawodem w Polsce
Opony rozpoznające parametry jazdy – nowe rozwiązanie dla ciężarówek? (intercars.com.pl)
Rosja w zapaści transportowej w 2023? Ilościowy rekord i pojazdy z Chin… (intercars.com.pl)
„Paszport baterii” - BASF będzie przetwarzać zużyte ogniwa z ciężarówek. Kto skorzysta z usługi? (intercars.com.pl)
Postulaty TLP: dopuszczenie syntetycznego paliwa i większe dopłaty do elektrycznych ciężarówek (intercars.com.pl)