Pomiń nawigację

Szarpanie silnika

2022-01-13

W jednym z warsztatów, który wykupił w Inter Car usługę infolinii eksperckiej pojawił się samochód marki VW Tiguan 2015 r. z silnikiem 1.4 TSI CZDA.

Klient poinformował mechanika, że podczas jazdy z obciążeniem na 3 i 4 biegu odczuwalne jest szarpanie silnika, tożsame z wypadaniem zapłonów, jednak na tablicy wskaźników nie pojawiał się żaden komunikat czy kontrolki ostrzegawcze.

Po zaleconej diagnostyce, w pamięci kodów błędów sterowników pojazdu również nie odczytano żadnych kodów błędów. Po szczegółowym wywiadzie z klientem, wykonaniu jazdy próbnej mającej na celu wywołanie objawów, okazało się, że problem występował za każdym razem, gdy silnik przechodził do trybu pracy ACT (wyłączanie środkowych cylindrów). Po konsultacji, ekspert techniczny infolinii technicznej polecił kontakt z serwisem autoryzowanym w celu aktualizacji oprogramowania sterownika.

Okazało się, że w tych modelach, do silnika typu CZDA, występuje dodatkowa aktualizacja oprogramowania sterownika silnika, która jest niezbędna w celu usunięcia występującej usterki. Konsultacja miała miejsce, kiedy warsztatowi skończyły się już pomysły. Gdyby konsultacja nastąpiła wcześniej, skróciłoby to czas naprawy samochodu dla klienta oraz znacząco zmniejszyło nakład prac diagnostycznych i mechanicznych przeprowadzonych przez warsztat.