Pomiń nawigację

Problem układu kierowniczego

2021-12-31

Tym razem do serwisu trafił Ford Focus C-Max rocznik 2008, 1.6 TDCi. Klient zgłosił problem z układem kierowniczym. W pierwszej fazie wykonywania manewru skręcania kierownica stawiała znaczny opór i szarpała.

Klient zgłosił problem z układem kierowniczym. W pierwszej fazie wykonywania manewru skręcania kierownica stawiała znaczny opór i szarpała. Przy lekkim skręceniu następowało zbyt mocne i gwałtowne wspomaganie układu kierowniczego. W systemach elektronicznych pojazdu nie pojawiały się jednak żadne błędy. Natomiast kontrola wizualna pompy układu wspomagania kierownicy nie wykazywała żadnych nieprawidłowości. Mechanik po sprawdzeniu różnych ewentualności nie miał pomysłu, w którym kierunku pójść dalej.

Sytuacja ta jednak nie stanowiła problemu, ponieważ serwis miał wykupiony abonament infolinii technicznej w Inter Cars.

Ekspert techniczny zalecił dokładną kontrolę przewodu powrotnego oleju układu wspomagania, z uwagi na fakt, iż w tym modelu często występują jego uszkodzenia, co może prowadzić do podobnych objawów. Dodatkowo zalecono analizę parametrów rzeczywistych układu, w szczególności czujnika kąta skrętu kierownicy. Okazało się, że przy ustawionej kierownicy do jazdy na wprost, czujnik kąta skrętu kierownicy wskazywał wartość kąta obrotu „12°”. Sprawdzenie geometrii i ustawienie zbieżności wystarczyło, aby rozwiązać problem.