Pomiń nawigację
  1. Aktualności

Zasada działania bimetalicznych tarcz hamulcowych

2023-08-21

Tarcze bimetaliczne dołączają do oferty części układu hamulcowego marki Delphi. Tarcze wykonane są ze stopu wysokowęglowego, co z kolei przekłada się na zmniejszenie ich masy o 15% w porównaniu z tarczami w pełni żeliwnymi. Dwuczęściowa budowa pozytywnie wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa oraz ogranicza drgania i hałas, zapewniając lepsze wrażenia z jazdy.

Wysokiej klasy powłoka Magni™, którą pokryte są tarcze bimetaliczne, została opracowana tak, aby zapewnić pełną ochronę przed korozją przy jednoczesnym zastosowaniu pojedynczej warstwy. Dodatkowo powłoka jest przyjazna środowisku ze względu na ograniczenie zużycia energii podczas produkcji. Tarcze bimetaliczne pełne, nawiercane czy też nacinane, dzięki zastosowaniu tej powłoki charakteryzują się większymi walorami estetycznymi i są bardziej atrakcyjne dla właścicieli pojazdów.

Marka Delphi koncentruje się na dostępności tarcz bimetalicznych dla najważniejszych modeli na rynku europejskim, będących w szczytowym okresie użytkowania. W pierwszej fazie wdrożenia do oferty zostały wprowadzone tarcze bimetaliczne dla najpopularniejszych modeli BMW. Po europejskich drogach porusza się 1,7 mln takich pojazdów. Aktualnie trwają również prace nad rozwiązaniami dla marek Toyota, Mercedes, Tesla, VAG i Jaguar Land Rover.

Korzyści dla warsztatów

Zły stan hamulców jest jednym z najczęściej zgłaszanych problemów podczas kontroli stanu technicznego pojazdów. Wybierając bimetaliczne tarcze hamulcowe, warsztaty mogą zaproponować swoim klientom rozwiązanie o wielu zaletach, przy jednoczesnej poprawie rentowności oferowanej przez siebie usługi. Tarcze nie posiadają warstwy oleju, dlatego nie wymagają czyszczenia przed montażem, a ponadto są dostarczane w zestawie ze śrubami mocującymi, co umożliwia szybki montaż po wyjęciu z pudełka i dodatkowo ułatwia warsztatom szybką realizację określonych potrzeb w zakresie obsługi hamulców.

Imponujące wyniki testów

Te wysokowydajne tarcze zostały zweryfikowane pod względem skuteczności hamowania oraz właściwości mechanicznych w kontrolowanych warunkach testowych na zaawansowanych dynamometrach do badania hałasu i momentu obrotowego hamulców. W teście odporności na korozję, w którym porównano tarczę BMW z powłoką OE i tarczę Delphi z powłoką Magni™, tarcza Delphi znacznie przewyższyła tarczę OE. W przypadku tarczy Delphi oznaki korozji pojawiały się dopiero po 240 godzinach, natomiast dla tarczy OE już po 120 godzinach.

Ponadto bimetaliczne tarcze Delphi są zgodne z rozporządzeniem ECE nr 90, co zostało potwierdzone przez niemiecki urząd KBA. Te same tarcze zostały poddane wielu testom drogowym w Wielkiej Brytanii w centrum technicznym Delphi w warunkach rzeczywistych.

Jak wymienić przednie tarcze i klocki hamulcowe?

Od wymontowania po montaż – dowiedz się od eksperta Delphi, jak wymienić zużyte tarcze i klocki hamulcowe:

https://www.youtube.com/watch?v=SuGvZlvQuGA&t=8s

Powyższy materiał pochodzi ze strony Masters of Motion firmy Delphi. Program Masters of Motion skierowany jest do mechaników i właścicieli warsztatów, aby pomóc im w rozwoju za pomocą właściwych produktów, doświadczenia i wsparcia.

Kup części Delphi przez e-Catalog

Czytaj także:

Sygnalizacja zużycia klocków

Przyczyny wibracji w układzie hamulcowym

Systemy wspomagania hamowania

Jak działają hamulce?


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email