Pomiń nawigację
  1. Aktualności

Wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów - porady ekspertów Driv

2024-11-20

Często dymiący silnik można naprawić, po prostu wymieniając uszczelniacze trzonków zaworów lub montując dodatkowe uszczelniacze w przypadkach, gdy producent OE decyduje się na ich pominięcie podczas produkcji. Eksperci Driv przybliżają proces montażu tego typu uszczelnienia.
Artykuł techniczny Driv
Artykuł techniczny Driv
Sprawdź promocję na części silnikowe:



Zwykle wymaga to zdjęcia głowicy cylindrów, aby można było użyć standardowego kompresora sprężyn zaworowych do usunięcia zespołu sprężyn i uzyskania dostępu do uszczelniacza. Istnieją jednak inne techniki, które można zastosować przy zamontowanej głowicy cylindrów, co przy zachowaniu odpowiedniej ostrożności pozwala zaoszczędzić sporo czasu.

Podstawowym problemem, który należy rozwiązać, jest utrzymanie zaworu wciśniętego w swoje gniazdo. W zależności od konfiguracji komory spalania można zastosować trzy metody. W kolejności preferencji:

  • Napełnij cylinder przez otwór świecy zapłonowej za pomocą przewodu powietrznego warsztatu. Prosty adapter można łatwo wykonać ze starej świecy zapłonowej, a ciśnienie 7 bar (100 psi) utrzyma zawór mocno na miejscu. Jeśli wyciek następuje zbyt szybko, głowica powinna zostać zdjęta w celu naprawy zaworów lub cylindra.
  • Zacznij od ustawienia tłoka w dolnym martwym punkcie i przygotowania do wznoszenia się w suwie sprężania. Wprowadź do cylindra metrowy odcinek nylonowej liny. Powoli obracaj silnik w kierunku górnego martwego punktu, aż poczujesz opór. Lina spręży się przeciwko głowicy cylindrów, tworząc elastyczną podkładkę utrzymującą zawory na miejscu. W przypadku komór spalania typu squish może być konieczna dłuższa lina.
  • Utrzymaj zawory na miejscu za pomocą odpowiedniego dźwigni wprowadzonej przez otwór świecy zapłonowej. Takie dźwignie najlepiej opracować, gdy dostępna jest oddzielna głowica, a następnie zachować je do przyszłego użytku. Należy uważać, aby nie uszkodzić gwintów w otworze świecy zapłonowej, a do trzymania dźwigni może być potrzebna druga osoba.
Gdy zawory są utrzymywane na miejscu, łatwo jest sprężyć sprężyny za pomocą dźwigni rozwidlonej na jednym końcu, aby pasowała do zatrzasku. Punkt podparcia zwykle uzyskuje się za pomocą krótkiego odcinka łańcucha przełożonego przez odpowiedni kołek lub wałek rozrządu. Alternatywnie, specjalne kompresory sprężyn śrubowych są dostępne u specjalistycznych producentów narzędzi. Nie próbuj używać śrubokrętów i użyj kawałka tkaniny do zablokowania wszelkich kanałów odpływowych oleju na wypadek upuszczenia kolektora.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email