Wraz z dynamicznym rozwojem pojazdów hybrydowych (HEV) i elektrycznych (EV), warsztaty samochodowe stają przed nowymi wyzwaniami w obszarze serwisu klimatyzacji. Zapewnij klientom profesjonalną obsługę. Sprawdź, co musi wiedzieć mechanik i jak mądrze wyposażyć warsztat, aby biznes się rozwijał i przynosił zyski.
Jak działa układ klimatyzacji w pojazdach hybrydowych i elektrycznych?
Układy klimatyzacji w pojazdach typu EV i HEV różnią się od tradycyjnych, szczególnie pod względem napędu sprężarki. Elektryczna sprężarka klimatyzacji umożliwia niezależne działanie, nawet przy wyłączonym silniku spalinowym w pojazdach hybrydowych. W autach elektrycznych, dodatkowo, system klimatyzacji może być zintegrowany z zarządzaniem temperaturą baterii, wykorzystując efektywne pompy ciepła.
Czy serwis klimatyzacji w elektrykach i hybrydach różni się od serwisu w pojazdach spalinowych?
Choć podstawy serwisu klimatyzacji są podobne, obsługa pojazdów elektrycznych i hybrydowych wymaga dodatkowej uwagi. Wysokonapięciowe komponenty elektryczne oraz konieczność zarządzania temperaturą baterii sprawiają, że serwis wymaga precyzji i wiedzy. Specjalne procedury, takie jak korzystanie z zalecanego oleju i precyzyjne usuwanie wilgoci, stawiają te pojazdy w unikalnej kategorii serwisowej.
Czy potrzebujesz specjalnych urządzeń do obsługi klimatyzacji w pojazdach EV i hybrydach?
Do zwykłych czynności serwisowych jak najbardziej odpowiednie będą standardowe maszyny do klimatyzacji marki Bosch. Jednak prace związane z elementami wysokonapięciowymi wymagają specjalistycznych narzędzi i środków ostrożności. Wiedzę jak z nimi postępować, można zdobyć na jednym ze szkoleń organizowanym przez Inter Cars wspólnie z marką Bosch, zarówno z tematyki pojazdów hybrydowych, jak i elektrycznych.
Listę szkoleń znajdziesz na naszej stronie.Konieczne są również odpowiednie urządzenia diagnostyczne, takie jak testery serii KTS z oprogramowaniem ESI[tronic] Evolution, będącym nową odsłoną znanego i docenianego ESI[tronic] 2.0. Ulepszona wersja programu zawiera wygodne, intuicyjne menu i umożliwia szybki i łatwy dostęp do oryginalnych dokumentów różnych producentów.
Profesjonalny serwis klimatyzacji obejmuje też wymianę filtra kabinowego. Bosch zaleca wymianę filtra przynajmniej raz w roku lub po przejechaniu 15 000 km, najlepiej na wysokiej jakości filtr z serii FILTER+, który nie tylko ochroni układ klimatyzacji i zapobiegnie parowaniu szyb, ale także zabezpieczy pasażerów przed alergenami, bakteriami, wirusami, pleśnią i smogiem.
Mądry wybór ACS marki Bosch pomoże w rozwijaniu usług bezpiecznego i efektywnego serwisu i teraz i w przyszłości
Serwis klimatyzacji w pojazdach elektrycznych i hybrydowych to nie tylko techniczne wyzwanie, ale także strategiczna inwestycja w przyszłość warsztatu.
Urządzenia ACS marki Bosch oferują nie tylko inteligentne zarządzanie olejem, lecz także pełne wsparcie dla profesjonalistów podczas obsługi unikalnych systemów klimatyzacji nowoczesnych pojazdów. Zdecyduj się na rozwiązania, które podkreślą profesjonalizm Twojego warsztatu i zapewnią bezpieczeństwo podczas każdego serwisu.
Sprawdź ofertę urządzeń do obsługi klimatyzacji Bosch w Inter Cars.