Wymiana paska rozrządu: czy kierunek rotacji ma znaczenie?
Philips Ultinon Access: czy to rewolucja w oświetleniu samochodowym, na którą czekaliśmy?
2024-10-09
Montaż tak prosty jak w przypadku halogenu!
Zapomnij o skomplikowanych przeróbkach czy montażu dodatkowych adapterów. Philips Ultinon Access stawia na maksymalną prostotę – LED-y pasują do standardowych gniazd jak H7, H4 czy H1, a ich rozmiar jest niemal identyczny z halogenami. To przełom, który sprawia, że wymiana oświetlenia staje się kwestią minut, a nie godzin.
fot. Philips
Jasność, która robi różnicę
Kierowcy, którzy zamienią swoje tradycyjne halogeny na Philips Ultinon Access, mogą spodziewać się aż o 80% więcej światła na drodze. Wyraźnie lepsze oświetlenie trasy i jej otoczenia przekłada się na większe bezpieczeństwo – szczególnie nocą. A co z oślepianiem innych kierowców? Inżynierowie Philipsa zadbali, by światło było mocniejsze, ale nie powodowało dyskomfortu dla innych uczestników ruchu drogowego.
fot. Philips
Ekonomia i ekologia – niższe zużycie, większe oszczędności 13-watowe LED-y Philips Ultinon Access dostarczają więcej światła niż 55-watowe halogeny, co oznacza mniejsze zużycie energii i mniejsze obciążenie dla akumulatora oraz alternatora. To nie tylko ekologia, ale i realne oszczędności. Mniejsza konsumpcja prądu to dłuższa żywotność akumulatora oraz... mniejsze spalanie paliwa!
Światło, jak w ciągu dnia Retrofit LED Philips Ultinon Access emituje światło o temperaturze barwowej 6000 K – niemal identyczne jak naturalne światło dzienne. Co to oznacza? Mniejsze zmęczenie wzroku podczas nocnych podróży i znacznie lepszą widoczność na drodze. W porównaniu do przestarzałych halogenów (3100 K), które oferują żółtawe, mało wydajne światło, to zupełnie inna liga komfortu i bezpieczeństwa.
Długowieczność, która robi wrażenie Czy musisz się martwić częstymi wymianami żarówek? Z Philips Ultinon Access – niekoniecznie. Żywotność na poziomie 1500 godzin to wielokrotnie więcej niż w przypadku halogenów, co przekłada się na bezproblemową eksploatację przez lata. To przeciwieństwo halogenów gdzie zwięszona żywotność nigdy nie idzie w parze z wydajnością świetlną.
Prawdziwy game-changer: zintegrowany CANbus
Nie od dziś wiadomo, że przejście z oświetlenia halogenowego na ledowe w samochodach z systemami detekcji przepalonej żarówki wymagała od użytkowników stosowania dodatkowowych modułów elektrycznych czyli tzw CANbusów. Od dziś możesz o tym zapomnieć. Żarówki Philips Ultinon Access posiadają wbudowany moduł CANbus, eliminując problem migotania świateł i błędów na desce rozdzielczej. To kompletny pakiet – nowoczesna technologia oświetlenia bez zbędnych komplikacji. Co więcej, dzięki idealnemu dopasowaniu konstrukcji, nie ma potrzeby stosowania dodatkowych pierścieni adaptacyjnych czy modyfikacji w reflektorach samochodu.
Możemy też powiedzieć, że kompatybilność to ich drugie imię i pasuje do niemal każdego samochodu. Ultinon Access to rozwiązanie dostępne w najpopularniejszych typach żarówek: HL[≈H1], [≈H3], [≈H4/H19], [≈H7/H18], [≈H11], [≈HB3/HB4], [≈HIR2] i FL [≈H8/H9/H16].
fot. Philips
Czyżby zatem inżynierom wreszcie udało się stworzyć produkt idealny?
Może i tak, ale problemem jest jednak brak homologacji ECE.
Niestety Polska w tym zakresie jest w tyle za sąsiadami. Mimo wszystkich zalet technologicznych, żadne retrofity LED nie posiadają homologacji ECE, co oznacza, że ich legalne stosowanie na drogach publicznych w Polsce jest niemożliwe. To spory problem dla kierowców, którzy chcieliby skorzystać z dobrodziejstw tej technologii. Na tle innych krajów UE, takich jak Niemcy, które już dopuściły LED-owe retrofity do ruchu drogowego, Polska wyraźnie odstaje. Nie wiadomo, kiedy zmiany w przepisach pozwolą na legalne użytkowanie takich produktów na naszych drogach, co pozostawia wielu kierowców w niepewności.