NOWOŚĆ: AsTech LINK Repairify – tester diagnostyczny typu “all in one” w ofercie Inter Cars
NOWOŚĆ: AsTech LINK Repairify – tester diagnostyczny typu “all in one” w ofercie Inter Cars
2025-05-07
Krzysztof Pawlak
Obecnie stosowane wielomarkowe testery diagnostyczne nie są w stanie obsługiwać wszystkich typów i marek pojazdów. Na rynku jednak pojawiło się urządzenie asTech LINK Repairify, które ma być przełomowym rozwiązaniem w diagnostyce. Jaka jest jego zasada działania i w których aspektach ma przewagi nad standardowymi testerami? Sprawdziliśmy to.
AsTech LINK Repairify - nowość w ofercie Inter Cars
W świecie dynamicznie zmieniającej się motoryzacji trudno diagnozować pojazdy bez testera diagnostycznego. Wynika to z faktu, że samochody osobowe lub użytkowe mają coraz większą liczbę systemów, np. bezpieczeństwa czy wspomagających kierowcę. Liczba poszczególnych systemów stale rośnie w każdym nowszym modelu opuszczającym fabryki danej marki.
Zatem nie ma w tym nic zaskakującego, że trudno jest znaleźć obecnie testery diagnostyczne, które będą obsługiwać każdą markę i model. Dodatkowo dochodzi kwestia „bramek” stosowana przez producentów pojazdów, które zarządzają przepływem danych, np. SGW.
Tym samym prosta wymiana klocków hamulcowych w najnowszych modelach samochodów może okazać się problematyczna bez uzyskania dostępu do systemu od producenta obsługiwanego pojazdu. Rękawice temu zagadnieniu „rzuca” asTech, proponując rozwiązanie nazwane asTech LINK Repairify.
Firma asTech poszła nieco inną drogą od reszty producentów testerów diagnostycznych i zaproponowała proste rozwiązanie, które polega na łączeniu się urządzenia AsTech z technikami będącymi w siedzibie firmy.
System łączy nas z jednym z kilkudziesięciu techników, którzy mają zapewnione dostępy do narzędzi OEM 80 marek samochodowych, w tym tych pochodzenia azjatyckiego. Technik, z którym wejdziemy w interakcję, jest zatem w stanie zdalnie zdiagnozować podłączony pojazd, wskazać kody usterek czy przeprowadzić kalibrację danej funkcji bez korzystania z bramek ASO danej marki, ponieważ ma już do nich dostęp. Warto wspomnieć, że w siedzibie znajduje się aż 600 techników MASTER, którzy czekają na zgłoszenia klientów. Tym samym ryzyko długiego czekania na technika jest bardzo niskie.
Jak wykonać zdalną diagnozę przy użyciu urządzenia asTech LINK w 4 krokach: