Rafał Polewski: Wielu właścicieli warsztatów zastanawia się, jak wybrać odpowiednie urządzenie do klimatyzacji. Jakie wsparcie mogą oczekiwać po Waszej stronie? Jan Niezgoda: W Inter Cars naprawdę cenimy sobie indywidualne podejście do każdego klienta. Dla nas najważniejsze są potrzeby i oczekiwania właścicieli warsztatów. Kiedy zatem przychodzą do nas z pytaniem o urządzenia do klimatyzacji, nie ograniczamy się tylko do udzielania ogólnych porad. Zamiast tego, dokładamy wszelkich starań, aby zrozumieć, jakie marki i modele samochodów są najczęściej obsługiwane w ich warsztacie, a także jakie są potrzeby związane z różnymi rocznikami tych pojazdów. To pozwala nam na dobranie idealnie pasującej stacji klimatyzacji, która będzie spełniała konkretne wymagania ich działalności.
R.P.: Omówiliśmy już kwestie związane z doborem urządzeń do klimatyzacji, ale wiemy, że kompleksowy serwis wymaga więcej niż tylko jednego urządzenia. Jakie dodatkowe wyposażenie uważasz za niezbędne w warsztacie samochodowym, aby móc kompleksowo serwisować układy klimatyzacji? J. N.: Oczywiście samo urządzenie do obsługi klimatyzacji to dopiero początek. Dla kompleksowego i profesjonalnego serwisowania klimatyzacji, warsztat powinien być wyposażony również w narzędzia takie jak manometry, czujniki szczelności, zestawy do czyszczenia oraz odgrzybiania układów, a także w niezbędne środki chemiczne, takie jak oleje i czynniki chłodnicze. Ponadto, warto mieć nowoczesne oprogramowanie diagnostyczne, które pomoże w szybkiej i precyzyjnej identyfikacji problemów. W Inter Cars oferujemy całą gamę produktów i akcesoriów wspierających serwis klimatyzacji, by nasi klienci mogli zapewnić kompleksową obsługę klientom na najwyższym poziomie.
R.P.: To ważne, aby mieć takie wsparcie. A jak można zapoznać się z ofertą? Wiem, że wiele osób ceni sobie możliwość bezpośredniego zobaczenia urządzeń. J. N.: Zachęcamy do odwiedzin naszego show roomu w Czosnowie, ale to tylko jedna z opcji. Rozumiemy, że nie każdy ma możliwość przyjazdu do tego miejsca , dlatego nasze urządzenia są dostępne do obejrzenia także w wybranych filiach na terenie całego kraju, szczególnie podczas organizowanych przez nas szkoleń. To świetna okazja, by zobaczyć sprzęt na żywo i porozmawiać z ekspertami. Ponadto, firmy takie jak Waeco oferują możliwość prezentacji urządzeń bezpośrednio w warsztacie – wy. Dla osób, które wolą zdalne rozwiązania, organizujemy również webinary online, gdzie można dokładnie zapoznać się z urządzeniami oferowanymi przez naszych dostawców. Wszystkie te opcje są po to, aby naszym klientom było łatwiej podjąć najlepszą decyzję.
R.P.: To brzmi zachęcająco. Daje to szerokie możliwości zapoznania się z ofertą i wybrania urządzenia najbardziej odpowiadającego potrzebom warsztatu. J. N.: W Inter Cars chcemy być jak najbliżej naszych klientów i dostosować się do ich preferencji. Niezależnie od tego, czy wolisz: spotkanie twarzą w twarz, czy zdalną prezentację, zawsze jesteśmy gotowi dostarczyć potrzebne informacje i wsparcie.
R.P.: Czy mógłbyś rozwinąć jak wygląda w praktyce kwestia finansowania wyposażenia warsztatowego? J. N.: W Inter Cars stawiamy na elastyczność w finansowaniu, co oznacza, że oferujemy różne opcje, dopasowane do potrzeb naszych klientów. Od sprzedaży z wydłużonym terminem płatności, przez możliwości refinansowania dla naszych stałych klientów, po atrakcyjne warunki leasingu. Chcemy, aby każdy warsztat mógł łatwo i bez niepotrzebnych przeszkód zainwestować w nowe technologie.
R.P.: To naprawdę cenna oferta. A jak wygląda wsparcie szkoleniowe i edukacyjne? J. N.: Jeśli chodzi o szkolenia, naszym klientom oferujemy szeroki program edukacyjny. Od obowiązkowych szkoleń, jak na przykład kurs F-Gaz, przez specjalistyczne kursy z zakresu serwisowania i naprawy układów klimatyzacji, w tym także w pojazdach elektrycznych. Klient, który zakupi u nas urządzenie, otrzyma także pełne wsparcie w postaci jego uruchomienia – to kompleksowe szkolenie z obsługi, przeprowadzane bezpośrednio w jego warsztacie. Dodatkowo, niektórzy z naszych producentów oferują po zakupie wsparcie techniczne, na przykład w formie konsultacji telefonicznych. Więcej informacji na temat naszego programu szkoleń można znaleźć na stronie Intercars.com.pl w sekcji Szkolenia stacjonarne i online.
R.P.: A jak wygląda pomoc przy zakupie odpowiedniego urządzenia? To przecież kluczowy element dla wielu warsztatów. J. N.: Nasza pomoc nie kończy się na sprzedaży urządzeń czy na szkoleniach. Jesteśmy z naszymi klientami na każdym kroku ich drogi. Mogą oni liczyć na pomoc naszych specjalistów i techników zarówno z lokalnych filii, jak i bezpośrednio od producentów. Niezależnie od tego, czy potrzebują wsparcia technicznego, porady dotyczącej obsługi urządzenia, czy po prostu chcą porozmawiać o najlepszych praktykach w branży, nasi eksperci są zawsze do dyspozycji. Chcemy, aby nasi klienci czuli się pewnie i komfortowo używając naszych urządzeń.
R.P.: Zmieniając nieco temat – jakie nowinki techniczne możecie zaoferować w kontekście najnowszych wymogów rynkowych? J. N.: Świat motoryzacji nieustannie się zmienia, podobnie jak regulacje dotyczące czynników chłodniczych. W Inter Cars upewniamy się, że nasze urządzenia nie tylko spełniają obecne normy, ale są też przygotowane na przyszłe zmiany. Przykładem mogą być stacje obsługujące nowe rodzaje czynników chłodniczych, które są już dostępne w naszej ofercie..
R.P.: Mam jeszcze inne bardzo istotne pytanie. Czego mechanicy i właściciele warsztatów mogą spodziewać się w najbliższym czasie? Jakie zmiany nadchodzą? J. N.: No właśnie, Rafał, przed nami sporo nowości, zwłaszcza jeśli chodzi o czynniki chłodnicze i technologie z nimi związane. Ale niezależnie od tego, co przyniesie przyszłość, chcę, żebyście wiedzieli, że Inter Cars zawsze będzie trzymać rękę na pulsie. Cały czas staramy się, aby nasza oferta nie tylko nadążała za przepisami, ale też naprawdę odpowiadała na potrzeby mechaników i właścicieli warsztatów. Nowe wyzwania? Zmiany technologiczne? Klienci mogą na nas liczyć w każdym aspekcie – zapewnimy wsparcie, którego potrzebujecie.
R.P.: Dziękuję Ci za te pełne wiedzy i inspiracji odpowiedzi. Cieszę się, że mogłem porozmawiać z kimś tak doświadczonym i zaangażowanym jak Ty. J. N.: To była dla mnie przyjemność. Dziękuję i zapraszam wszystkich do kontaktu z nami – chętnie pomożemy dobrać odpowiednie rozwiązania i wsparcie dla każdego warsztatu.