Data publikacji: 2021-12-23
, autor: Anna Nowak

Zmiany w katalogu Inter Cars w roku 2021

Koniec roku to zwykle czas refleksji, podsumowań i wniosków, zarówno w sferze prywatnej jak i zawodowej. Przez ostatnich 12 miesięcy zespół tworzący i wdrażający system katalogowy zwany Inter Cars e-Catalog, pokonał wiele przeciwności i problemów, aby dojść tu, gdzie jesteśmy teraz. Nie wszystko udało się od razu i wiele jeszcze przed nami, ale rok chyli się ku końcowi, dlatego postanowiliśmy podsumować cały nasz tegoroczny dorobek, przedstawiając jednocześnie plany na kolejny rok.

Na początku dziękujemy wszystkim tym, którzy zaangażowali się w ten projekt i poświęcili mu naprawdę dużo czasu i energii, aby wszyscy nasi klienci i siły sprzedażowe mogły z niego korzystać. Dziękujemy użytkownikom, którzy wysłuchali naszych próśb o informacje zwrotne co należy poprawić lub dopracować. Pozwoliło nam to na bieżące dopracowywanie narzędzie i dostosowywanie go do Waszych potrzeb.

Po co wdrażamy nowy katalog Inter Cars?

Na to pytanie odpowiadaliśmy wielokrotnie, ale koniec roku to dobry czas, aby podsumować również to zagadnienie. Założeniem Inter Cars e-Catalog było stworzenie narzędzia webowego, które posłuży klientom do wyszukiwania, zamawiania, kosztorysowania, zbierania danych o klientach serwisów oraz do szeroko pojętej obsługi klienta warsztatowego. W odróżnieniu od dotychczas używanego w Inter Cars Katalogu Online, nowe narzędzie nie wymaga instalacji żadnego programu i aktualizuje się automatycznie przy każdym kolejnym zalogowaniu. Dzięki temu każdy użytkownik, gdziekolwiek się znajduje, jeśli posiada dostęp do Internetu, może korzystać ze wszystkich dostępnych funkcji Inter Cars e-Catalog. Atutem tego systemu jest również jego wielozadaniowość, przekładająca się na korzyści biznesowe każdego serwisu samochodowego. Jest to po pierwsze możliwość pracy z każdego miejsca i o każdej porze, automatyzacja wielu wykonywanych działań związanych z tworzeniem zamówienia dla klienta oraz dostępność do materiałów technicznych, które potrzebne są często mechanikowi w codziennej pracy.

Czego potrzebowaliśmy, aby stworzyć i z rozpocząć proces wdrażania Inter Cars e-Catalog?

Każde wdrożenie nowego systemu czy aplikacji wewnątrz firmy to wyzwanie wymagające zaangażowania i współpracy wielu sfer biznesowych. To udało się nam osiągnąć. Nad każdym etapem procesu pracowało i pracuje nadal mnóstwo osób z działów: e-commerce, IT, menagerów poszczególnych segmentów biznesu, sprzedaży czy marketingu. Chcieliśmy, aby to narzędzie było zbudowane zgodnie z potrzebami osób, które będą go używały, czyli klientów Inter Cars oraz działu sprzedaży spółki.

Kolejnym elementem, który jest niezbędny do prawidłowego wdrożenia narzędzia typu Inter Cars e-Catalog jest struktura integracji systemu nowego katalogu z istniejącą infrastrukturą informatyczną, na której oparta jest między innymi sprzedaż. Ten aspekt niestety spowodował więcej problemów niż mogliśmy się spodziewać, dlatego poszczególne funkcje wprowadzane są znaczenie wolniej niż zaplanowaliśmy. Przeprowadzane przez nas testy wydłużają proces wdrożenia np. płatności dla klientów, ale jest to niezbędne, aby oddać w ręce użytkowników system, pozbawiony wad.

Jakie funkcje uruchomiliśmy w 2021 roku?

Stworzyliśmy możliwość sprawdzenia dokładnego czasu dostawy zamówienia.
W Inter Cars e-Catalog w prosty sposób znaleźć można informacje dotyczące trasy dostawy, zgodnej z adresem filii, do której przypięty jest numer klienta zamawiającego. Dzięki temu może on dowiedzieć się nie tylko kiedy towar będzie na filii, ale również, kiedy może spodziewać się go w swojej firmie. Czasy dostawy dostępne są dla wszystkich indeksów na liście produktów.


Wprowadziliśmy również funkcję „Kupony, tzn., że od teraz w Inter Cars będziemy opierali promocje na kuponach wartościowych na kolejne zakupy. Kupon można wykorzystać w Inter Cars e-Catalog samodzielnie lub u sprzedawcy. Zależnie od promocji niektóre kupony będą działały dla wszystkich, a inne będziemy nadawać indywidualnie. Pierwsza akcja z użyciem kuponów odbyła się na Black Friday, a w przyszłym roku planujemy ich dużo więcej.

Udostępniliśmy w sekcji Opony, funkcję konfiguratora felg.
Jest to narzędzie, dzięki któremu po określeniu typu pojazdu, system pomoże klientowi dobrać felgi i pokaże jak będą one wyglądały na konkretnym pojeździe. Funkcja pozwala na obracanie pojazdem, zmianę rozmiaru felgi oraz jej koloru.

Powiadomienia – Wprowadziliśmy do Inter Cars e-Catalogu powiadomienia dla klientów, dzięki którym możemy się wspólnie komunikować.
Znajdują się tam ważne informacje na temat zmian godzin pracy filii, zmiany w trasach, zmiany cen oraz informacje marketingowe. Będziemy trzymali rękę na pulsie, aby ilość powiadomień nie była za wysoka, a ich treść maksymalnie przydatna!

Reklamacje – w Inter Cars e-Catalogu możemy rozpocząć reklamację na wybrane towary.
Opcja ta jest dostępna w menu „moje biuro” w prawym górnym roku systemu.


Dostawa jedną trasą – jest to możliwość realizacji zamówienia jednym transportem z filii Inter Cars.
Z nowej opcji dostawy można skorzystać, gdy zamówienie będzie realizowane częściowo z filii, a częściowo z innych magazynów Inter Cars, czyli w przypadku, gdy całości towaru z zamówienia nie ma na magazynie filii.

Jak działa „Dostawa jednym transportem”?

Jeśli w zamówieniu znajdują się towary aktualnie dostępne oraz niedostępne na magazynie filii, czyli muszą być dostarczone z więcej niż jednego magazynu Inter Cars, to po użyciu przycisku „zamów teraz”,

pojawi się nowe okno, w którym należy zdecydować, czy dostawa ma być zrealizowana jako:

Dostawa standardowa – wówczas zamówienie zostanie zrealizowane tak jak dotychczas. Oznacza to, że towary znajdujące się na filii przyjadą najbliższą dostawą, a towary z zamówienia znajdujące się w innych magazynach, zostaną dostarczone dopiero po przyjeździe na filię.

Dostawa jednym transportem, oznacza, że wszystkie towary znajdujące się w zamówieniu zostaną dostarczone jedną dostawą. Należy w tym miejscu jednak pamiętać, że towary znajdujące się na filii będą oczekiwać na przyjazd towaru z innych magazynów i dostawa nastąpi dopiero po ich przyjeździe.


Po wyborze opcji „Dostawa jednym transportem” dostępna jest możliwość wyboru późniejszych tras w obrębie 24 godzin. 

Odroczyć dostawę można w obrębie 24 godzin. Po wybraniu trasy całość zamówienia zostanie zrealizowana wybraną trasą. 

Jakie mamy plany na 2022 rok?

Głównym zadaniem jaki chcielibyśmy osiągnąć w kolejnym roku to sytuacja, w której oddamy klientom Inter Cars i działowi sprzedaży narzędzie, które będzie posiadało wszystkie najważniejsze funkcje, mieszczące się w założeniach. Chcielibyśmy podsumowując przyszły rok napisać, że wszyscy nasi klienci pracują na nowym systemie i Katalog Online może zostać wyłączony.

Aby mogło do tego dojść na przyszły rok zaplanowaliśmy kilka kolejnych ważnych wdrożeń

Faktury – dostęp do faktur i dokumentów sprzedaży to kluczowy element każdego katalogu.
W Inter Cars e-Catalogu, chcemy jak najszybciej uruchomić tę funkcję wspólnie z płatnościami. Będą tam dostępne informacje na temat limitów kredytowych i aktualnego stanu płatności, przeterminowanych płatności oraz wszystkich dokumentów. Klienci będą mogli wyszukać je po numerach lub datach. Tak, aby wybrane faktury można od razu opłacić.

Płatności
Podobnie jak w przypadku Katalogu Online płatności będą odbywały się za pomocą przelewów24.


Zwroty – funkcja zwrotów będzie jeszcze bardziej zautomatyzowana.
Rozpoczęty zwrot będzie się procesował prawie całkowicie automatycznie. Dołożymy wszelkich starań, aby jak najbardziej precyzyjnie pokazywać status danego zwrotu.

Prezentacja umów - będziemy prezentowali aktualne wyniki i stan umów partnerskich podpisanych z Inter Cars.
Oprócz prezentacji wyników chcielibyśmy również pokazywać pasek postępu, tak aby łatwo można było zobaczyć poziom realizacji poszczególnych elementów.

Promocje – na początku roku uruchomimy całość promocji.
Zarówno promocje z gratisami do zamówienia, jak i promocje, w których przez jakiś okres czasu kumulowane są zakupy. Poniżej przykład z czeskiego systemu:


Dziękujemy wszystkim tym, którzy już dziś pracują na Inter Cars e-Catalog, czekamy nadal na wasze spostrzeżenia i prosimy o jeszcze odrobinę cierpliwości i wyrozumiałości co do wdrożenia wszystkich funkcji. Tych którzy jeszcze nie używają e-Catalogu zachęcamy do zapoznania się bliżej z tym narzędziem i śledzenia zmian, które dzieją się na bieżąco. Zapraszamy na stronę https://elink.intercars.eu/e-catalog/, na której znajdują się wszystkie najważniejsze informacje na temat nowego katalogu Inter Cars.

Jednocześnie wykorzystując okres przedświąteczny, składamy wszystkim Naszym obecnym i przyszłym Klientom serdeczne życzenia, wesołych i spokojnych Świąt oraz wielu wyzwań i sukcesów w nadchodzącym 2022 roku.