Logotype of Inter CarsLogotype claim of Inter Cars
  1. Aktualności

Inter Cars w Wirtualnej Rzeczywistości

2021-12-16

Rafał Pierzgała

Technologia VR (ang. virtual reality) ma coraz szersze zastosowanie w działaniach marketingowych. Pozwala na bardzo bliski kontakt z marką i produktem. Może również doskonale przysłużyć się kreowaniu wizerunku przedsiębiorstwa. Właśnie ten sposób komunikacji wybrała firma Inter Cars, która stworzyła dwie innowacyjne produkcje.  

- Zbliżał się termin targów Automechanika 2021 we Frankfurcie. Oprócz prezentacji i rozmów z naszymi Partnerami, dostawcami części, chcieliśmy zaprezentować rozmówcom funkcjonowanie Europejskiego Centrum Logistyki i Rozwoju ILS  należącego do Grupy Kapitałowej Inter Cars – mówi Joanna Król, Z-ca Dyrektora ds. PR i Komunikacji Międzynarodowej. W tym przypadku odeszliśmy od klasycznego marketingu na rzecz technologii 360. Zależało nam, aby poprzez VR uczestnicy tego wydarzenia poznali nasze możliwości logistyczne, jak również przeżyli prawdziwe motoryzacyjne emocje na torze wyścigowym. Z obu atrakcji mogli skorzystać bezpośrednio we Frankfurcie nie wychodząc z hotelu i nie tracąc czasu na przemieszczanie się – dodaje Joanna Król.


Obecnie filmy VR dostępne są dla szerszego grona odbiorców, zarówno dla Klientów jak i społeczności Inter Cars. Przesłaniem pierwszego filmu pt.Inter Cars dostarcza mobilność” jest uświadomienie odbiorcom, jaką rolę odgrywa Inter Cars w życiu kierowców. Fabuła opowiada  historię rozpoczynającą się od niespodziewanej awarii samochodu rodziny wyjeżdzającej na weekend poprzez cały proces zamówienia usługi z naprawą, w jednym z serwisów samochodowych. Oczywiście ta historia kończy się dla podróżującej rodziny happy end-em. Dzieje się tak dlatego, ponieważ Inter Cars to cały ekosystem połączonych ze sobą mechanizmów i rozwiązań, dzięki którym Inter Cars jest w stanie szybko reagować na potrzeby zarówno warsztatów jak i kierowców.  Ta przykładowa scena  pokazuje  w niekonwencjonalny sposób  jak jedna z 2 milionów części dostępnych w ILS trafia w krótkim czasie do samochodu klienta. Technologia VR pozwoliła na prezentację imponujących magazynów, sprawnie działającej logistyki, automatyzacji oraz koordynacji pracy maszyn i ludzi w wymiarze 360°.

Druga produkcja dostarcza zupełnie innych emocji, ponieważ przedstawia „Wirtualny co-drive z Bartoszem Ostałowskim” - jedynym na świecie drifterem bez rąk, który kieruje stopą. Dzięki technologii VR przenosimy widza na tor wyścigowy, sadzamy w fotelu pasażera i możemy sprawić, że poczuje się jak gdyby rzeczywiście brał udział w zawodach driftingowych. Widz może z bliska zobaczyć imponującą technikę prowadzenia 1000-konnej Furii wyłącznie z użyciem stopy na kierownicy!

- Bartosz Ostałowski  jest naszym ambasadorem od wielu lat. Współpraca z nim przy tej produkcji była dla nas czymś oczywistym – zaznacza Joanna Król. Jego pasja, determinacja oraz ciężka praca, doskonale wpisują się w wartości, które wyznaje nasza firma. Możliwość zaprezentowania umiejętności prowadzenia pojazdu stopą szerszemu gronu w technologii 360° to fantastyczne wyzwanie. VR pozwoli wielu naszym klientom, Partnerom czy Pracownikom przeżyć sytuacje, których na co dzień nie mogliby doświadczyć. Cieszę się, że wspólnie osiągnęliśmy taki efekt!

Film jest bardzo dynamiczny, a widok wnętrza „Furii”, jak również poza nią pozwala w dużym stopniu zbliżyć widza do prawdziwych emocji towarzyszących zawodnikom na torze! Ta jazda odbywa się nie byle z kim, bo z Driftingowym Wicemistrzem Polski.

Filmy Inter Cars VR 360° są częścią kampanii wizerunkowej Razem tworzymy, wspieramy, dostarczamy, którą Inter Cars realizuje dla swoich odbiorców.



Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email