Logotype of Inter CarsLogotype claim of Inter Cars
  1. Aktualności

Jak wymienić wahacz w Tesli Model S?

2023-11-22

Przedstawiamy wskazówki Delphi dotyczące powszechnie występującej w Modelu S usterki przedniego wahacza dolnego.

Układy kierownicze i zawieszenie Delphi
Układy kierownicze i zawieszenie Delphi

Zespół techniczny Delphi postanowił przyjrzeć się bliżej jednej z najczęściej występujących usterek w Tesli Model S. Wielu właścicieli tego modelu samochodu zamieszczało zdjęcia w Internecie, na których przednie koło znajdowało się poza właściwym miejscem, ograniczając kontrolę nad układem kierowniczym.

Konstrukcja zawieszenia tego pojazdu obejmuje 1 wahacz górny, 1 wahacz dolny i dolny wahacz poprzeczny. Po przeprowadzeniu inspekcji okazało się, że dolny wahacz poprzeczny (znany również jako "łącznik przedni" w biuletynie Tesli) był pęknięty w okolicy dolnego przegubu kulowego. Wahacz ten odpowiada za prawidłowe ustawienie pozycji koła.

Zespół Delphi dotarł do biuletynu serwisowego TESLI (TSB) dotyczącego wyżej wspomnianej usterki (SB-17-31-006), który stwierdza: "Niektóre pojazdy Model S i Model X mogły zostać wyprodukowane z dolnymi wahaczami poprzecznymi, które nie spełniają subiektywnych wymagań Tesli dotyczących wytrzymałości. W przypadku usterki wahacza, opona może stykać się z osłoną nadkola, ale kierowca nadal zachowuje kontrolę nad pojazdem."

Dla wielu warsztatów wymiana wahaczy zawieszenia to rutynowe zadanie. Czym więc różni się wymiana wahacza w przypadku TESLI Model S? Kiedy wahacz poprzeczny ulegnie awarii, dodatkowe obciążenie może być wywierane na tuleje wahacza dolnego, dlatego firma Delphi zaleca wymianę obu wahaczy po wystąpieniu usterki. Jednak wymiana wahacza dolnego może być bardziej skomplikowanym zadaniem, niż zwykle. Na linii produkcyjnej główna śruba pomiędzy wahaczem dolnym, a podwoziem, może być montowana na 2 sposoby:

  1. W nowszych modelach śruba montowana jest od przodu - nie stanowi to problemu.
  2. W starszych modelach śruba jest montowana od tyłu. Oznacza to, że akumulator wysokiego napięcia powinien być najpierw wymontowany - nie jest to rekomendowane, dlatego TESLA zaleca przecięcie śruby, aby usunąć ją z podwozia. Firma Delphi nagrała nowy film instruktażowy z serii #MastersofMotion, w którym można zobaczyć ten proces.

Delphi oferuje kompleksowe rozwiązanie układów kierowniczych i zawieszenia dla pojazdu TESLA Model S, w tym wahacze górne, wahacze dolne i łączniki stabilizatora. Delphi udostępniło także nowe filmy instruktażowe #MastersofMotion, które pokazują wymianę tych komponentów, zapewniając mechanikowi wsparcie od początku do końca.

Wahacz Tesla Model S od Delphi Technologies

Na tym się nie kończy! Akademia Delphi oferuje 11-częściowy kurs diagnostyki TESLI, który między innymi przeprowadzi mechanika przez proces przełączenia pojazdu do trybu serwisowego, w celu ustawienia zbieżności wszystkich czterech kół. Należy pamiętać, że jeśli pojazd wyposażony jest w zawieszenie pneumatyczne, przed rozpoczęciem prac trzeba ustawić go w trybie "high".

Gama produktów Delphi obejmuje wszystkie wersje Model S, począwszy od podstawowego modelu S60, aż do flagowego P100D, wyposażonego w zawieszenie sprężynowe lub adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne od 2012 roku:

Model S jest również objęty rozwiązaniem diagnostycznym Delphi DS180 i DS480.


Asortyment marki Delphi można kupić w sieci sprzedaży Inter Cars, w tym za pomocą nowoczesnego narzędzia do wyszukiwania i zamawiania części – Inter Cars e-Catalog.

Dowiedz się więcej o Inter Cars e-Catalog


Czytaj także:

Delphi radzi: 12 ważnych wskazówek dotyczących obsługi układu hamulcowego

Niezawodne hamowanie z bimetalicznymi tarczami hamulcowymi klasy premium

Rozszyfruj czujniki razem z Delphi Technologies:  czujnik temperatury spalin

Szybka obsługa wizyt online z Motointegrator.com w Inter Cars e-Catalog!


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email