Data publikacji: 2021-11-05
, autor: Rafał Pierzgała

Q znaczy jakość!

Q Service Castrol.jpg

Q Service Castrol to sieć stworzona przez Inter Cars we współpracy z marką Castrol. To jedna z wartości dodanych, którą otrzymują mechanicy współpracujący z polskim dystrybutorem i które daje im znaczne przewagi nad pozostałymi warsztatami. Jakie? O tym opowiada Marta Ciesielska, menadżer odpowiedzialna za rozwój projektu.

Rafał Pierzgała: Jaki to był rok dla sieci Q Service Castrol?

2021 rok to rok pełen wyzwań, ale też sukcesów!. W sieci świętujemy dołączenie 400. warsztatu. Liczba punktów Q Service Castrol ciągle rośnie, co nas oczywiście bardzo cieszy. Osiągnęliśmy pułap, który sprawia, że jesteśmy dostępni dla wszystkich kierowców w kraju. Naszym celem jest teraz skupienie się na tym, aby wszyscy obecni w sieci czuli nasze wsparcie. Zgodnie z hasłem „Razem tworzymy, wspieramy, dostarczamy” zamierzamy dalej tworzyć najlepszą sieć niezależnych serwisów samochodowych w kraju, wspierać rozwój ich biznesów i dostarczać rozwiązania, których nie ma nasza konkurencja! 

RP: Na co więc mogą liczyć przedstawiciele serwisów należących do sieci?

MC: Zacznijmy od tego, co jest najbardziej widoczne, czyli skuteczne działania marketingowe. Jesteśmy dostrzegani przez kierowców, którzy rozpoznają nasz markę  za pośrednictwem kampanii „Asy Serwisowe”. To był strzał w dziesiątkę, który pozwolił nam zbudować rozpoznawalność i dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Jeśli dołożymy do tego wysoką jakość usług, które oferują specjaliści pracujący na co dzień w serwisach, mamy gotowy przepis na sukces. Dziś każdy kierowca, który widzi serwis z naszym logiem, wie, że „Q” oznacza jakość (eng.quality) i profesjonalizm, do niedawna kojarzony wyłącznie z serwisami ASO.

RP: Jak udaje się zapewnić tę jakość?

MC: Budowanie jakości naszej sieci to nieustający proces doskonalenia. Już na etapie kwalifikacji serwisu do Q Service Castrol sprawdzamy parametry związane z organizacją pracy, wyglądem warsztatu i jego otoczenia, a także jakością obsługi. Tylko serwisy, które pozytywnie przeszły nasz audyt mają szansę na dołączenie do sieci, ale co ważne - pod uwagę bierzemy także tych którzy wyrażają chęć zmiany, rozwoju i ulepszania swojego biznesu. Dopiero uzyskanie pozytywnej oceny kwalifikuje do zastania warsztatem Q Service Castrol. Oczywiście na bieżąco każdy serwis poddawany jest ocenie, która upewnia nas, że oferowane usługi są utrzymane w odpowiednim standardzie. Chciałabym jednak podkreślić, że ocena nie ma zadania celowego wykrywania nieprawidłowości. Cały proces jest w pełni transparentny dla obu stron i bardzo doceniany przez właścicieli, którzy traktują to jako element troski o ich biznes. 



RP: Co jeszcze chwalą sobie właściciele serwisów?

MC: Niedawno udało nam się zorganizować serię spotkań regionalnych. W związku z obecnie panującą sytuacją epidemiologiczną organizacja jednej, wielkiej imprezy nie była możliwa. Postawiliśmy więc na kameralne spotkania w mniejszych grupach, organizowane na terenie całego kraju. Podczas tych spotkań mieliśmy okazję jeszcze mocniej wsłuchać się w głos serwisów należących do sieci. To były niezwykle potrzebne i merytoryczne rozmowy, które wskazały elementy do poprawy, ale również umocniły nas w przekonaniu co do słuszności większości działań. Tutaj należy wskazać, że wszyscy obecni traktowali siebie nie jak konkurencję, a bardziej jak partnerów biznesowych, gotowych do wymiany doświadczeń. Taką rolę pełni u nas też Rada Sieci – grono zaufanych przedsiębiorców, tworzących swego rodzaju pomost pomiędzy menedżerami sieci, a warsztatami. Ich głos to dla nas zawsze cenne informacje, pomagające inaczej spojrzeć na niektóre sprawy.

RP: Jak sieć reaguje na zmiany, które zachodzą na rynku motoryzacyjnym?

MC: Firmy wspierające Q Service Castrol, czyli nasi partnerzy: Bosch, ZF Aftermarket, ATE, VARTA i Continental z oponą Semperit – to wiodący producenci części. Są oni najlepszym źródłem informacji o zmianach, jakie zachodzą w samochodach i technologiach użytych do ich produkcji. W końcu sami tworzą i dostarczają te części do nowych pojazdów. Liczne szkolenia oferowane mechanikom, pozwalają im być na bieżąco z nowinkami, tak bardzo potrzebnymi w naszej branży. Oczywiście oprócz czystej wiedzy technicznej, mamy przygotowane dla naszych serwisów dodatkowe szkolenia, pomagające właścicielom w ich codziennej pracy, np. z zarządzania warsztatem, czy obsługi klienta.

RP: Dlaczego jeszcze właściciel niezależnego serwisu samochodowego powinien rozważyć dołączenie właśnie do sieci Q Service Castrol?

MC:  Przynależność do sieci to przede wszystkim wsparcie, które dostarczamy: sprawny marketing, bonusy finansowe, wsparcie w wyposażeniu warsztatu, dzięki atrakcyjnym ofertom na sprzęt dostępnym wyłącznie dla sieci, a także wsparcie Inter Cars.. Pamiętam, jak na początku pandemii nikt nie wiedział, jak sytuacja będzie się rozwijać. Pomogliśmy wtedy warsztatom odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Dostarczyliśmy potrzebne materiały marketingowe, wiedzę oraz środki sanitarne. Wszystko pod szyldem akcji #pomagamypomagać, która zjednoczyła całą branżę aftermarket i która dała serwisom potrzebną siłę do działania. Serwisy Q Service Castrol były jednymi z pierwszych, które tę pomoc otrzymały. Dodajmy do tego wszystkie akcje sprzedażowe, do których z automatu są zapraszani nasi członkowie. To i wiele innych czynników potwierdza jak ważny dla Inter Cars jest to projekt.

RP: Dziękuje za rozmowę.
MC: Dziękuje!

#wybieramintercars #razemzInterCars