Logotype of Inter CarsLogotype claim of Inter Cars
  1. Poradniki

Procedura regulacji układu zasilania gazem LPG silnika z parametrami SHRT FT X i LONG FT X nieznanego typu

2017-08-17

Jeśli będziemy regulować silnik z systemem OBDII/EOBD, nagrzany do prawidłowej temperatury pracy, w którym nie stwierdzono uszkodzeń silnika i jego układów lub wartości parametrów SHRT FT X i LONG FT X zmieniają się w sposób nieznany dla diagnosty, np. inny niż opisany w tym artykule sugerujemy opisany poniżej sposób postępowania.

  1. Przy tych prędkościach i przełożeniach skrzyni biegów, przy których będzie przeprowadzana regulacja układu zasilania gazem LPG, należy przy zasilaniu silnika benzyną określić zakresy zmian wartości parametru LONG FT X.
  2. Przez zmianę wartości współczynnika przeliczeniowego wG/B czasu wtrysku benzyny na czas wtrysku gazu, należy tak regulować układ zasilania silnika gazem, aby przy każdej prędkości i przełożeniu skrzyni biegów, przy której jest wykonywana regulacja, zakres zmian wartości parametru LONG FT X, przy zasilaniu silnika gazem, był możliwie najbliższy zakresowi zmian wartości parametru LONG FT X, przy zasilaniu silnika benzyną.
  1. Pomijamy ocenę zakresu zmian wartości parametru SHRT FT X.

Uwaga - regulacja składu mieszanki zasilającej silnik z konwerterem katalitycznym

Na zakończenie przypomnę, że w samochodach wyposażonych w konwerter katalityczny nie wolno wykonywać żadnych regulacji na podstawie zawartości tlenku węgla (CO) i węglowodorów (HC) w spalinach, mierzonych na końcu rury wydechowej. Regulacje takie, ze względu na obecność w układzie wydechowym konwertera katalitycznego spalin, są obarczone bardzo dużym błędem.

Analizator spalin, stosowany do analizy spalin samochodów z konwerterem katalitycznym, służy tylko do oceny składu spalin opuszczających rurę wydechową. Jeśli nie jest on prawidłowy, to na podstawie składu spalin można tylko przypuszczać, który z układów jest tego przyczyną, ale bez posłużenia się innymi urządzeniami diagnostycznymi, nie można wskazać jednoznacznie, czy uszkodzony lub zużyty jest konwerter katalityczny, czy przyczyną jest niesprawność któregoś z układów silnika.

Tekst pochodzi z Dodatku  technicznego do WIADOMOŚCI Inter Cars SA nr 41/grudzień 2011 " Dobór czasu wtrysku benzyny i gazu LPG, przez układy zasilania z systemem OBDII/EOBD" https://issuu.com/intercars/docs/dt41www


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email
Infolinia
801 80 20 20
Pon-Pt 8:00 - 18:00
Sob 9:00 - 13:00
Klienci flotowi:
22 714 14 14
Logo Inter Cars
Inter Cars S.A.
ul. Gdańska 15,
Cząstków Mazowiecki,
05-152 Czosnów
+48 22 714 17 10
+48 22 714 17 12
[email protected]

Powered by IC Developers Team © 2024 Inter Cars

Polityka cookiesFAQ RODOInformacja o przetwarzaniu danych
LinkedIn
Instagram
Youtube
Facebook