1. Zawieszenie pojazdu tradycyjne i aktywne – komfort eksploatacji
i bezpieczeństwo
2. Zawieszenie pojazdu, a geometria. Współzależności poszczególnych systemów
i związane z tym problemy serwisowe
3. Procedury sprawdzania i identyfikacja usterek zawieszenia tradycyjnego
4. Podstawowe problemy serwisowe i praktyczne metody ich eliminacji w obsłudze układu
zawieszenia tradycyjnego
5. Budowa i zasada działania układu zwieszenia pneumatycznego
6. Procedury obsługi, diagnozy i naprawy układów pneumatycznego zawieszenia
w pojazdach marki Audi oraz VW
7. Procedury obsługi, diagnozy i naprawy układów pneumatycznego zawieszenia
w pojazdach marki Mercedes – Benz, w tym Active Body Control
8. Procedury obsługi i montażu elementów układu zawieszenia pneumatycznego.
Najczęstsze przyczyny spotykanych usterek.
9. Stanowisko do pomiaru geometrii kół
9.1Kanał warsztatowy
9.2Podnośnik czterokolumnowy
10.Czynności przygotowawcze
11.Geometria ustawienia kół
-Kąt pochylenia koła (kat PK)
-Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy (kąt PSZ)
-Kąt sumaryczny
-Wartość kąta sumarycznego
-Zbieżność połówkowa
-Zbieżność całkowita
-Zbieżność połówkowa i całkowita kół osi tylnej
-Oś symetrii samochodu
-Geometryczna oś jazdy
-Kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy
-Nierównoległość osi kół
-Różnica kątów skrętu kół
-Maksymalny kąt skrętu kół
-Kąt przesunięcia osi kół
-Kontrolny kąt skrętu kół
-Nieśladowość kół
-Promień zatarcia
-Przestawienie koła / przestawienie osi
- Przesunięcie osi
-Rozstaw osi
-Różnica rozstawu kół
12.Rodzaje elementów regulacyjnych
13.Naprawa zawieszenia tradycyjnego, pneumatycznego, ustawianie geometrii
a systemy ADAS
-Jakie czynności i w jaki sposób wpływają na działanie systemów wspomagających
kierowcę
-Jakie naprawy zawieszenia wymagają kalibracji
-Kiedy po ustawieniu geometrii kalibracja radaru bądź kamery jest wymagana
14.Praktyczna procedura kalibracji wybranych systemów na wybranym/dostępnym
urządzeniu, na przykładzie wybranych/dostępnych pojazdów