Pomiń nawigację

Techniczne

Szkolenia - Układ elektryczny

Czujniki w samochodach elektrycznych i hybrydowych

Koszt szkolenia

900

/ netto za osobę


Lokalizacja

BETIS Olszynowa 23 Radom mazowieckie 26-600

Wymagania

Uprawnienia SEP do 1 kV (uprawnienia te możesz zdobyć u nas poprzez szkolenie stacjonarne lub online) lub przeszkolenie z zakresu BHP przy instalacjach wysokonapięciowych (zalecane) Diagnostyka czujników cz.1

Data:

16.05.2025,

od godziny 09:00 do 17:00

Pozostałe terminy i lokalizacje

Liczba dostępnych biletów:  

20


Cele szkolenia


Na tym szkoleniu: poznasz zasady bezpieczeństwa przy diagnostyce i wymianie czujników w samochodach z układami HV poznasz rozwiązania czujników stosowanych w pojazdach elektrycznych i hybrydowych, m.in. czujników położenia, temperatury, napięcia oraz prądu dowiesz się jakie są różnice w stosowanych czujnikach u producentów: BMW VAG Toyota/Lexus KIA/Hyundai Citroen/Peugeot/DS/Opel Renault Ford Tesla dowiesz się jakie czujniki oraz procedury serwisowe wykorzystuje się w układach pojazdów MHV, HEV, PHEV, BEV poznasz wymagane procedury bezpieczeństwa poznasz czynności wymagane przed i po wymianie poszczególnych czujników, w tym procedury kalibracji i przyuczenia podzespołów, a także narzędzia do przeprowadzenia tych procedur pozyskasz umiejętności diagnostyki i wymiany czujników w samochodach elektrycznych oraz hybrydowych, dzięki którym zostawisz daleko w tyle osoby wymieniające komponenty jeden po drugim aż w końcu problem zniknie poznasz lokalizację poszczególnych typów czujników nauczysz się dokonywać pomiarów czujników przy użyciu mierników i oscyloskopu oraz przekładać wyniki tych pomiarów na szybkie i precyzyjne wykrycie przyczyny problemów nauczysz się weryfikować wymagane parametry i sygnały za pomocą testera diagnostycznego zdobędziesz solidną dawkę praktycznych informacji dowiesz się gdzie i jak szukać danych technicznych i procedur serwisowych przeanalizujesz realne przypadki napraw i uszkodzeń czujników samodzielnie wykonasz diagnostykę i obsługę elementów pomiarowych

Harmonogram


Plan szkolenia: Bezpieczeństwo podczas pracy przy instalacjach wysokonapięciowych Czujniki położenia - budowa, zasada działania, zastosowanie Czujniki położenia liniowego Czujnik położenia i prędkości wirnika Czujniki prądu i napięcia - budowa, zasada działania, zastosowanie Czujniki prądu i napięcia stosowane w pojazdach MHEV Czujniki napięcia ogniw i modułów akumulatora HV Czujniki prądu Czujniki temperatury - budowa, zasada działania, zastosowanie Czujniki układu chłodzenia baterii Czujniki temperatury pozostałych komponentów HV Rozwiązania zastosowanych czujników u różnych producentów Diagnostyka czujników - ćwiczenia praktyczne Obsługa czujników w oparciu o samochody szkoleniowe Lokalizacja czujników Wymiana czujników Procedury serwisowe (adaptacje) Opłacalność dla serwisu: Założenia do obliczeń: cena roboczogodziny mechanika przychód brutto: 246 zł przychód netto: 200 zł dochód/marża brutto: +123 zł dochód/marża netto: +100 zł (przyjmijmy połowę kwoty za roboczogodzinę) Jedna wymiana resolvera (kwoty na przykładzie ID.3 2021 r.) robocizna - 8,4 roboczogodziny (wg dokumentacji) przychód brutto: 2066 zł przychód netto: 1680 zł dochód/marża brutto: +1033 zł dochód/marża netto: +840 zł marża na częściach (resolver, części do wymiany po demontażu) przychód brutto: 2028 zł przychód netto: 1649 zł dochód/marża brutto: +467 zł dochód/marża netto: +380 zł diagnostyka z adaptacją przychód brutto: 300 zł przychód netto: 244 zł dochód/marża brutto: +150 zł dochód/marża netto: +122 zł RAZEM przychód brutto: 4394 zł przychód netto: 3573 zł dochód/marża brutto: +1650 zł dochód/marża netto: +1342 zł jedna wymiana resolvera miesięcznie przez pół roku przychód brutto: 26364 zł przychód netto: 21438 zł dochód/marża brutto: +9900 zł dochód/marża netto: +8052 zł przez rok przychód brutto: 52728 zł przychód netto: 42876 zł dochód/marża brutto: +19800 zł dochód/marża netto: +16104 zł

Podsumowanie


Diagnostyka czujników cz. 1 to przez wiele lat był największy hit szkoleniowy naszej firmy. Idea tego szkolenia była bardzo trafna - wszyscy producenci pojazdów stosowali czujniki tego samego rodzaju, więc jeśli ktoś zrozumiał jak te czujniki działają i jakie mają parametry pracy to za jednym zamachem zyskiwał umiejętność sprawnej diagnostyki samochodów wszystkich marek. Idea niniejszego szkolenia jest analogiczna - w pojazdach elektrycznych i hybrydowych poza standardowymi występują też nowe rodzaje czujników, które dotychczas nie były stosowane w motoryzacji, a zrozumienie ich zasady działania i parametrów pracy pozwala teraz osiągnąć podobną przewagę nad konkurencją co wtedy, tyle że w z

Lokalizacja


Pozostałe terminy i lokalizacje


Sprawdź pozostałe dostępne terminy i lokalizacje dla tego szkolenia