Pomiń nawigację

Polecane

Techniczne i produktowe

Szkolenia - Układ elektryczny

Bosch: Diagnostyka i obsługa pojazdów elektrycznych

Lokalizacja

ul. Jutrzenki 105 Warszawa mazowieckie 02-231 Polska

Wymagania

Szkolenie tylko dla posiadaczy uprawnień SEP do 1 kV.

Data od:

17.03.2025,

od godziny 10:00

Data do:

18.03.2025,

do godziny 16:00

Liczba dostępnych biletów:  

9


To szkolenie już się odbyło

Nic straconego, w naszej ofercie znajdziesz wiele innych szkoleń. Sprawdź aktualne szkolenia z tej kategorii lub zapoznaj się z pełną ofertą.

Harmonogram


Część teoretyczna: - Rodzaje pojazdów elektrycznych. - Omówienie rozwiązań na konkretnych przykładach popularnych pojazdów różnych marek. - Bateria trakcyjna – budowa i zarządzanie energią. - System sterowania układu HV (wysokiego napięcia) i skrzynka bezpieczników/przekaźników. - Silnik elektryczny – rodzaje i wyjaśnienie różnic. - Odzysk energii podczas hamowania. - Zasady bezpiecznej pracy przy układach pracujących pod wysokim napięciem (omówienie kwalifikacji 1S, 2S, 3S). - Omówienie dostępnych ładowarek, przebiegu procesu ładowania oraz ważnych parametrów w kontekście określenia stanu baterii trakcyjnej. Rozbudowana część praktyczna: - Przeprowadzenie procedury wyłączania układu wysokiego napięcia wraz z pomiarami potwierdzającymi (dwa sposoby - po stronie wysokiego i niskiego napięcia). - Demontaż baterii trakcyjnej, a także testy oraz ocena żywotności baterii wraz ze sprawdzeniem napięcia na poszczególnych celach. - Demontaż falownika. - Kierowane poszukiwanie błędów w układzie HV (wysokiego napięcia). - Pomiar izolacji przewodów oraz komponentów układu. - Pomiar i diagnoza najważniejszych elementów układu wysokiego napięcia takich jak silnik elektryczny, inwerter oraz bateria trakcyjna. - Interpretacja błędów oraz wartości rzeczywistych możliwych do odczytania przez tester diagnostyczny. Podanie wartości prawidłowych i ich zakresów.

Podsumowanie


Szkolenie przeprowadzane jest na pojazdach elektrycznych Renault Zoe oraz Mercedes EQB, z możliwością demontażu potrzebnych elementów oraz dokładnych pomiarów komponentów układu wysokiego napięcia, a także generowanie rzeczywistych błędów mogących wystąpić podczas jazdy.

Lokalizacja