Pomiń nawigację
Logotype of Inter CarsLogotype claim of Inter Cars
  1. Szkolenia stacjonarne i online

Techniczne

Przegub/Skrzynia biegów

Automatyczne skrzynie biegów S-tronic 2. generacji - DL382 (0CK, 0CJ, 0CL, 0HL, 0DK) - naprawa

main image

Koszt szkolenia

2000

/ netto za osobę

Lokalizacja

BETIS Olszynowa 23 Radom mazowieckie 26-600

Wymagania

Dwusprzęgłowe skrzynie biegów S-tronic: DL501-7Q (0B5) oraz DL382 (0CK, 0CJ, 0CL, 0HL) - serwisowanie i obsługa (zalecane) Automatyczne skrzynie biegów cz. 2 - CVT, DSG 6 i DSG 7

Data od:

07.11.2024,

od godziny 09:00

Data do:

08.11.2024,

do godziny 17:00

Liczba dostępnych biletów:  

0

Brak miejsc


Cele szkolenia


Na tym szkoleniu: poznasz bardzo dokładnie budowę skrzyń S-tronic serii DL382 przećwiczysz procedury naprawcze rozbierzesz skrzynię na części pierwsze, a później zmontujesz ją z powrotem nauczysz się prawidłowo wymieniać uszkodzone elementy nauczysz się korzystać z dedykowanych przyrządów dowiesz się jak nic “nie zepsuć” i zniwelować ewentualne reklamacje poznasz tajniki sprawnego i skutecznego rozpoznawania usterek dowiesz się co najczęściej się psuje, dlaczego i jak to wychwycić nauczysz się sprawdzać poszczególne podzespoły dowiesz się jak poradzić sobie z usterkami nietypowymi poznasz bardzo dokładnie system sterowania skrzynią biegów dogłębnie zrozumiesz działanie modułu mechatronicznego poznasz układ hydrauliczny i powiązania poszczególnych elementów między sobą zdobędziesz garść przydatnych informacji dowiesz się jak i gdzie szukać informacji dowiesz się jakiego sprzętu potrzebujesz do poszczególnych napraw wyjaśnimy zagadnienia, o które mechanicy często pytają na infolinii technicznej

Harmonogram


Opłacalność dla serwisu: Założenia do obliczeń: cena roboczogodziny mechanika przychód brutto: 184 zł przychód netto: 150 zł dochód/marża brutto: +92 zł dochód/marża netto: +75 zł (przyjmijmy połowę kwoty za roboczogodzinę) Jedna przykładowa nieskomplikowana naprawa skrzyni - synchronizator 7. biegu robocizna - naprawa skrzyni przychód brutto: 1845 zł przychód netto: 1500 zł dochód/marża brutto: +923 zł dochód/marża netto: +750 zł (lub więcej, zależnie od szybkości naprawy) robocizna dodatkowa (demontaż/montaż skrzyni, generalnie wszystko inne niż bezpośrednia naprawa skrzyni) - 7 roboczogodzin przychód brutto: 1292 zł przychód netto: 1050 zł dochód/marża brutto: +646 zł dochód/marża netto: +525 zł marża na częściach (synchronizator, zestaw filtrów, uszczelki, rurki chłodnicy, normalia) przychód brutto: 3785 zł przychód netto: 3077 zł dochód/marża brutto: +498 zł dochód/marża netto: +405 zł marża na oleju (ATF 5l + MTF 4l) przychód brutto: 1170 zł przychód netto: 951 zł dochód/marża brutto: +245 zł dochód/marża netto: +199 zł diagnostyka z adaptacją przychód brutto: 369 zł przychód netto: 300 zł dochód/marża brutto: +185 zł dochód/marża netto: +150 zł RAZEM przychód brutto: 8460 zł przychód netto: 6878 zł dochód/marża brutto: +2496 zł dochód/marża netto: +2029 zł jedna dodatkowa naprawa skrzyni co 2 miesiące przez pół roku przychód brutto: 25380 zł przychód netto: 20634 zł dochód/marża brutto: +7488 zł dochód/marża netto: +6087 zł przez rok przychód brutto: 50760 zł przychód netto: 41268 zł dochód/marża brutto: +14976 zł dochód/marża netto: +12174 zł DODATKOWO zwróć uwagę, że w pojazdach z napędem 4x4 lub silnikami V6 czas pracy dodatkowej oraz cena robocizny są większe przykładowe obliczenia zostały wykonane dla prostej naprawy, a w przypadku bardziej skomplikowanych napraw cena robocizny i marża na częściach będą odpowiednio większe

Podsumowanie


Dwusprzęgłowa skrzynia biegów S-tronic 2. generacji (seria DL382) jest obecnie najpopularniejszą skrzynią automatyczną montowaną w samochodach Audi. Od 2014 roku Audi montuje ją w modelach: A4/S4, A5/S5, A6/S6, A7/S7 oraz Q5 (przy silnikach 2.0 oraz 3.0). To nam daje pewność, że te skrzynie będzie trzeba serwisować nie tylko w dużej liczbie, ale też przez bardzo długi czas. Ze względu na większe skomplikowanie w stosunku do swojego poprzednika oraz skrzyń poprzecznych DSG, skrzynie S-tronic 2. generacji przysparzają serwisom wiele problemów w zakresie obsługi, a jeszcze więcej w kwestiach diagnostyki i naprawy.

Lokalizacja