Techniczne
Szkolenia - Skrzynia biegów
Automatyczne skrzynie biegów S-tronic 2. generacji - DL382 (0CK, 0CJ, 0CL, 0HL, 0DK) - naprawa
Lokalizacja
BETIS Olszynowa 23 Radom mazowieckie 26-600
Wymagania
Dwusprzęgłowe skrzynie biegów S-tronic: DL501-7Q (0B5) oraz DL382 (0CK, 0CJ, 0CL, 0HL) - serwisowanie i obsługa (zalecane) Automatyczne skrzynie biegów cz. 2 - CVT, DSG 6 i DSG 7
Data od:
20.03.2025,
od godziny 09:00
Data do:
21.03.2025,
do godziny 17:00
Liczba dostępnych biletów:
3
To szkolenie już się odbyło
Nic straconego, w naszej ofercie znajdziesz wiele innych szkoleń. Sprawdź aktualne szkolenia z tej kategorii lub zapoznaj się z pełną ofertą.
Cele szkolenia
Na tym szkoleniu:
poznasz bardzo dokładnie budowę skrzyń S-tronic serii DL382
przećwiczysz procedury naprawcze
rozbierzesz skrzynię na części pierwsze, a później zmontujesz ją z powrotem
nauczysz się prawidłowo wymieniać uszkodzone elementy
nauczysz się korzystać z dedykowanych przyrządów
dowiesz się jak nic “nie zepsuć” i zniwelować ewentualne reklamacje
poznasz tajniki sprawnego i skutecznego rozpoznawania usterek
dowiesz się co najczęściej się psuje, dlaczego i jak to wychwycić
nauczysz się sprawdzać poszczególne podzespoły
dowiesz się jak poradzić sobie z usterkami nietypowymi
poznasz bardzo dokładnie system sterowania skrzynią biegów
dogłębnie zrozumiesz działanie modułu mechatronicznego
poznasz układ hydrauliczny i powiązania poszczególnych elementów między sobą
zdobędziesz garść przydatnych informacji
dowiesz się jak i gdzie szukać informacji
dowiesz się jakiego sprzętu potrzebujesz do poszczególnych napraw
wyjaśnimy zagadnienia, o które mechanicy często pytają na infolinii technicznej
Harmonogram
Plan szkolenia:
Część mechaniczna
Rozmontowanie skrzyni biegów
Zmontowanie skrzyni biegów
Zestaw kół zębatych
Wymiana synchronizatorów 5 i 7 biegu
Rozmontowanie zestawu kół
Demontaż nastawników biegów oraz akumulatora ciśnienia
Demontaż modułu blokady parkingowej, czujnik zakresu jazdy
Moduł mechatroniczny
Demontaż czujników ciśnienia
Demontaż sterownika
Demontaż silnika oraz pompy ATF
Demontaż zaworów elektromagnetycznych
Układ elektryczny
Sterownik elektroniczny
Czujniki temperatury
Czujniki zakresu jazdy
Czujniki pozycji nastawników biegów
Czujniki prędkości
Czujnik pozycji wirnika
Zawory elektromagnetyczne
Układ hydrauliczny
Obieg oleju ATF
Obieg oleju MTF
Zawory hydrauliczne
Zawory zwrotne
Akumulator ciśnienia
Pompy oleju
Tryby chłodzenia i smarowania
Moduł blokady parkingowej
Sesja Q&A
Podsumowanie
Dwusprzęgłowa skrzynia biegów S-tronic 2. generacji (seria DL382) jest obecnie najpopularniejszą skrzynią automatyczną montowaną w samochodach Audi. Od 2014 roku Audi montuje ją w modelach: A4/S4, A5/S5, A6/S6, A7/S7 oraz Q5 (przy silnikach 2.0 oraz 3.0). To nam daje pewność, że te skrzynie będzie trzeba serwisować nie tylko w dużej liczbie, ale też przez bardzo długi czas.
Ze względu na większe skomplikowanie w stosunku do swojego poprzednika oraz skrzyń poprzecznych DSG, skrzynie S-tronic 2. generacji przysparzają serwisom wiele problemów w zakresie obsługi, a jeszcze więcej w kwestiach diagnostyki i naprawy.
Lokalizacja
BETIS Olszynowa 23 Radom mazowieckie 26-600
Wymagania
Dwusprzęgłowe skrzynie biegów S-tronic: DL501-7Q (0B5) oraz DL382 (0CK, 0CJ, 0CL, 0HL) - serwisowanie i obsługa (zalecane) Automatyczne skrzynie biegów cz. 2 - CVT, DSG 6 i DSG 7
Lokalizacja