Logotype of Inter CarsLogotype claim of Inter Cars
  1. Poradniki

Rozruch i nagrzewanie silnika

2017-06-02

Silnik z układami wtrysku benzyny i gazu LPG, jest standardowo uruchamiany przy zasilaniu benzyną
Następnie, jeśli temperatura silnika lub gazu w reduktorze ciśnienia gazu, jest:

• niższa względem temperatury przełączania paliwa z benzyny na gaz (jest ona zapisana w programie sterownika układu zasilania gazem) to najpierw silnik jest zasilany benzyną i nagrzewa się aż do osiągnięcia tej temperatury, a po jej osiągnięciu i przy wystąpieniu wymaganego przez program sterownika gazowego układu zasilania silnika wzrostu lub spadku prędkości obrotowej silnika, następuje automatyczne przełączenie na zasilanie gazem LPG (jeśli taka możliwość została wcześniej wybrana, a w zbiorniku jest gaz);

• równa lub wyższa względem temperatury przełączania paliwa z benzyny na gaz, to po rozruchu silnika i przy wystąpieniu wymaganego przez program sterownika gazowego układu zasilania silnika wzrostu lub spadku prędkości obrotowej silnika następuje automatyczne przełączenie na zasilanie gazem LPG.


Podczas rozruchu silnika i w tej fazie nagrzewania silnika, w której:

• silnik jest zasilany benzyną;
• układ regulacji składu mieszanki pracuje w pętli otwartej;
czas wtrysku benzyny jest obliczany tylko z wykorzystaniem parametru LONG FT X i nie jest regulowany, przez układ regulacji składu mieszanki. Jeśli:

• wcześniej silnik był zasilany gazem;
• wartości współczynnika przeliczeniowego czasu wtrysku benzyny, na czas wtrysku gazu wG/B, są źle dobrane (patrz poprzednie artykuły);

to określona w określonych warunkach pracy silnika (prędkość obrotowa i obciążenie) wartość parametru LONG FT X może spowodować, że powstająca mieszanka paliwowo- -powietrzna może nie mieć wymaganego składu. Może być ona za uboga lub bogata, co może być przyczyną:

• trudności w uruchomieniu silnika;
• nierównej pracy lub gaśnięcia silnika.

Ponadto wzbogacenie mieszanki może powodować spłukiwanie oleju ze ścianek tulei cylindrowej, czego następstwem będzie przyspieszone zużycie silnika. Podczas nagrzewania silnika zasilanego benzyną lub
gazem, przy pracującym układzie regulacji składu mieszanki, do obliczeń czasu wtrysku są wykorzystywane wartości parametru LONG FT X, ale aż do chwili osiągnięcia przez silnik temperatury 80°C, ich nowe wartości nie są zapisywane w pamięci RAM sterownika benzynowego układu zasilania.

Tekst pochodzi z Dodatku  technicznego do WIADOMOŚCI Inter Cars SA nr 41/grudzień 2011 " Dobór czasu wtrysku benzyny i gazu LPG, przez układy zasilania z systemem OBDII/EOBD"


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email
Infolinia
801 80 20 20
Pon-Pt 8:00 - 18:00
Sob 9:00 - 13:00
Klienci flotowi:
22 714 14 14
Logo Inter Cars
Inter Cars S.A.
ul. Gdańska 15,
Cząstków Mazowiecki,
05-152 Czosnów
+48 22 714 17 10
+48 22 714 17 12
[email protected]

Powered by IC Developers Team © 2024 Inter Cars

Polityka cookiesFAQ RODOInformacja o przetwarzaniu danych
LinkedIn
Instagram
Youtube
Facebook