Logotype of Inter CarsLogotype claim of Inter Cars
  1. Poradniki

Parametry SHRT FT X1 i SHRT FT XZK

2017-04-28

Poznany już parametr SHRT FT X, informuje o chwilowej korekcji czasu wtrysku dla bloku cylindrów nr X silnika.
Sygnał regulacyjnego czujnika tlenu 2, jest wykorzystywany przez program sterownika
do określenia wartości parametru SHRT FT X1. Sygnał prowadzącego czujnika
tlenu 4, jest wykorzystywany przez program sterownika do określenia wartości parametru
SHRT FT XZK. Sygnały obu czujników tlenu są wykorzystywane przez program sterownika
do określenia wartości parametru SHRT FT X. Elementy na rysunku: 1 - silnik;
2 - regulacyjny czujnik tlenu; 3 - konwerter katalityczny; 4 - prowadzący czujnik tlenu;
5 - sterownik zespołu napędowego.
Sygnał regulacyjnego czujnika tlenu 2, jest wykorzystywany przez program sterownika do określenia wartości parametru SHRT FT X1. Sygnał prowadzącego czujnika tlenu 4, jest wykorzystywany przez program sterownika do określenia wartości parametru SHRT FT XZK. Sygnały obu czujników tlenu są wykorzystywane przez program sterownika do określenia wartości parametru SHRT FT X. Elementy na rysunku: 1 - silnik; 2 - regulacyjny czujnik tlenu; 3 - konwerter katalityczny; 4 - prowadzący czujnik tlenu; 5 - sterownik zespołu napędowego.
Jego wartość jest wyznaczana na podstawie (rys.17):

• sygnału regulacyjnego czujnika tlenu, jeśli układ regulacji składu mieszanki wykorzystuje tylko jego sygnał;
• sygnałów regulacyjnego i prowadzącego czujnika tlenu, jeśli układ regulacji składu mieszanki wykorzystuje sygnały obu czujników tlenu.


Ze sterownika można odczytać również wartości dwóch innych parametrów (rys.17):

• parametr SHRT FT X1 - informuje o chwilowej korekcji czasu wtrysku dla bloku cylindrów nr X silnika, obliczanej na podstawie sygnału regulacyjnego czujnika tlenu O2S X1 (2, rys.17);
• parametr SHRT FT XZK - informuje o chwilowej korekcji czasu wtrysku dla bloku cylindrów nr X silnika, obliczanej na podstawie sygnału prowadzącego czujnika tlenuO2S XZK (4, rys.17), jeśli jego sygnał jest wykorzystywany przez układ regulacji składu mieszanki.

Wartości obu parametrów interpretujemy analogicznie jak wartość parametru SHRT FT X.

Tekst pochodzi z Dodatku  technicznego do WIADOMOŚCI Inter Cars SA nr 40/wrzesień 2011 "Dobór czasu wtrysku benzyny i gazu LPG"


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email
Infolinia
801 80 20 20
Pon-Pt 8:00 - 18:00
Sob 9:00 - 13:00
Klienci flotowi:
22 714 14 14
Logo Inter Cars
Inter Cars S.A.
ul. Gdańska 15,
Cząstków Mazowiecki,
05-152 Czosnów
+48 22 714 17 10
+48 22 714 17 12
[email protected]

Powered by IC Developers Team © 2024 Inter Cars

Polityka cookiesFAQ RODOInformacja o przetwarzaniu danych
LinkedIn
Instagram
Youtube
Facebook