Logotype of Inter CarsLogotype claim of Inter Cars

Rośnie rynek opon

2016-03-17

Sprzedaż nowych opon w Polsce w 2015 r. była wyższa o 3,1% w stosunku do roku 2014 – poinformowano na konferencji prasowej Continental Opony Polska.

Sprzedaż nowych opon w Europie w 2015 r. była wyższa o 4,4% w stosunku do roku 2014. Pod względem wielkości sprzedaży Polska zajmuje 7. pozycję. Wyprzedają nas: Turcja, Niemcy, Włochy, Francja, Wielka Brytania i Hiszpania.


Co prawda w ubiegłym roku sprzedaż opon w Polsce była wyższa o 3,1% w porównaniu z 2014, ale w stosunku do rekordowego roku 2007 była niższa o 5,3%. Tak więc liczby można różnie interpretować. W 2015 r. w Polsce najwięcej sprzedano opon na oś prowadzącą (38,0%), następnie na oś naczepową (33,3%) i oś napędową (28,7%). Według innej klasyfikacji, najwięcej sprzedano opon regionalnych (76,0%), następnie autostradowych (15,6%), budowanych (5,5%), miejskich (1,7%) i zimowych (1,2%).


Pocieszające jest to, że import tanich opon z Chin i Rosji ustabilizował się, zarówno w Europie, jak i w Polsce. W minionym roku w Europie import ten wzrósł zaledwie o 12,1% w stosunku do 2014 r., ale w Polsce - już o 27,5%. Spodziewano się większej ekspansji producentów azjatyckich na rynki europejskie w związku z wprowadzeniem barier celnych w USA. Na razie w Unii Europejskiej nie zamierza się wprowadzać żadnych ograniczeń celnych dla ogumienia azjatyckiego.


Podaż tanich opon producentów azjatyckich i rosyjskich jest istotna, gdyż spowodowały one spadek zainteresowania bieżnikowaniem ogumienia. Przedstawiciele Continentala powiedzieli nam, że w Europie spadła ilość bieżnikowanych opon o 6%. Inaczej wygląda sytuacja w Polsce. W naszym kraju zanotowano 4% spadek bieżnikowanych opon na gorąco i 26% spadek opon bieżnikowanych na zimno. Warto zauważyć, że bieżnikowaniem na gorąco zajmują się przeważnie producenci ogumienia, a nie małe firmy oferujące opony bieżnikowane na zimno.


Bieżnikowanie ogumienia jest uważane jako działanie proekologiczne. W Niemczech co druga opona jest bieżnikowana, w Polsce – co czwarta. Obecnie nowe chińskie opony można kupić w cenie opon bieżnikowanych i klienci wybierają nowe. W efekcie bieżnikownie tracą klientów. Proces ten może się pogłębiać, gdyż w przyszłości może zabraknąć dobrych karkasów nadających się do bieżnikowania, gdyż obecnie spada sprzedaż opon z segmentu premium.


Mimo wszystko, obecny rok dla producentów ogumienia zapowiada się dobrze. W 2016 r. na polskim rynku zanotowano wzrost sprzedaży ogumienia w porównaniu z 2015 r. – w styczniu o 22,8% i w lutym – o 6,5%.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email
Infolinia
801 80 20 20
Pon-Pt 8:00 - 18:00
Sob 9:00 - 13:00
Klienci flotowi:
22 714 14 14
Logo Inter Cars
Inter Cars S.A.
ul. Gdańska 15,
Cząstków Mazowiecki,
05-152 Czosnów
+48 22 714 17 10
+48 22 714 17 12
[email protected]

Powered by IC Developers Team © 2024 Inter Cars

Polityka cookiesFAQ RODOInformacja o przetwarzaniu danych
LinkedIn
Instagram
Youtube
Facebook