Data publikacji: 2020-05-11

Reakcja sieci Q Service Castrol na skutki pandemii

Sieć Q Service Castrol wielokrotnie udowadniała, że jest organizacją zaangażowaną w rozwój warsztatów zrzeszonych w jej strukturach. Eskalacja pandemii Covid-19 nie tylko potwierdziła tę tezę, ale udowodniła również, że sieć gotowa jest na różne scenariusze i nieprzewidziane sytuacje.  

QSC.jpg

Rozwój pandemii koronawirusa znacząco wpłynął na zachowania wszystkich konsumentów, w tym również kierowców. To oczywiście miało przełożenie na ograniczenie ruchu w warsztatach. Na szczęście reakcja branży aftermarketowej była niemalże natychmiastowa. Po dokładnym przeanalizowaniu wszystkich możliwości, producenci części zostali zachęceni przez Inter Cars i wspólnie zorganizowali akcję #pomagamypomagać, której celem była pomoc właścicielom warsztatów i mechanikom.

- Sieci warsztatowe, w tym Q Service Castrol, zarządzane przez Inter Cars, były tymi, które pierwsze mogły liczyć na wsparcie w ramach projektu #pomagamypomagać. Udowadniamy, że dla nas liczy się przede wszystkim partnerstwo. Wymagamy od naszych członków standardów, ale w sytuacji zagrożenia, tworzymy dla nich rozwiązania, dzięki którym mogą dalej pracować i przyjmować klientów. Dostajemy liczne sygnały, że jako organizacja, stanęliśmy na wysokości zadania – mówi Marta Ciesielska, Kierownik Działu Sieci Serwisowych Inter Cars SA.

Akcja #pomagamypomagać oparta została na trzech filarach – pakietach ochronnych, webinarach online oraz darmowych treściach marketingowych, które mają pomóc zachęcić kierowców do odwiedzania warsztatów.

- Pierwsze dni pandemii faktycznie były dla nas zaskoczeniem. Jednak odpowiednia reakcja zarówno sieci Q Service Castrol, jak i Inter Cars, pozwoliły nam szybko dostosować się do sytuacji i teraz znów zmierzamy do poziomu sprzed początku wprowadzenia ograniczeń. Jesteśmy przygotowani na różne warianty, dzięki czemu trafiają do nas stali klienci, jak również nowi, szukający bezpiecznych warsztatów, w których mogą serwisować auta – mówi Przemysław Woźniak ze Speed Car, serwisu zrzeszonego w sieci Q Service Castrol.

- Zabieg z dostarczeniem treści marketingowych to znakomity ruch ze strony sieci. Dzięki temu mamy możliwość zakomunikowania kierowcom, że nasz serwis pracuje i jesteśmy przygotowani do tego, aby bezpiecznie przyjmować klientów. Internet to potężne narzędzie, a dostarczane do nas gotowe materiały dają nam dużo szersze spektrum możliwości w tym zakresie. Liczymy, że sytuacja niedługo wróci do normy i wyjdziemy z tego obroną ręką – mówi Radosław Karwan z serwisu Progres, należącego do sieci Q Service Castrol.

Należy podkreślić także, że specjaliści odpowiedzialni za rozwój sieci wciąż pracują nad kolejnymi projektami, mającymi za zadanie promocję warsztatów zrzeszonych w strukturach Q Service Castrol. Ciepło przyjęta kampania Asy Serwisowe, która została zainicjowana na początku roku, w niedługiej przyszłości będzie miała swoje kolejne odsłony. To w połączeniu z działaniami akcji #pomagamypomagać skutkować może wzrostem zainteresowania usługami warsztatów tej sieci, a co za tym idzie, jeszcze mocniej ugruntuje pozycję lidera w naszym kraju.