Logotype of Inter CarsLogotype claim of Inter Cars
  1. Aktualności

Pionierskie rozwiązania Inter Cars w chmurze Microsoft

2020-10-13

Jacek Żytnicki

Inter Cars, drugi co do wielkości dystrybutor części samochodowych na rynku europejskim i ósmy na świecie, konsekwentnie realizuje strategię migracji do modelu chmury w kolejnych obszarach. Kluczowy system biznesowy SAP Hybris został właśnie przeniesiony do Microsoft Azure. To pierwsza tego typu migracja w Polsce!

- Na przestrzeni lat z małej, rodzinnej firmy urośliśmy do rozmiarów dużego, złożonego przedsiębiorstwa i wciąż widzę potencjał na przynajmniej kilkukrotne zwiększenie wzrostu dzięki kontynuowaniu transformacji cyfrowej do chmury – mówi Robert Kucharczyk, CIO Inter Cars SA.

Inter Cars wykorzystuje Microsoft Dynamics CRM Cloud Platform do komunikacji z ponad 1000 warsztatów oraz 250 biurami handlowymi w całej Europie. Praca w takim modelu nie jest już ograniczona do jednego urządzenia i lokalizacji, ale pozwala na swobodną współpracę z osobami pracującymi na różnych urządzeniach, aplikacjach, dokumentach czy w innych miejscach.

- Microsoft jest naszym zaufanym partnerem od wielu lat. Dlatego naturalne jest, że poszukując nowych rozwiązań i eksplorując nowe technologie, zdecydowaliśmy się skorzystać z usług tego globalnego dostawcy – podkreśla Tomasz Skórski, Digital Products Development and Architecture Manager, HQ Digital Transformation Department w Inter Cars.

Jakie korzyści dla klientów Inter Cars płyną z wprowadzenia nowego rozwiązania?

  • dostęp do jednej z najbardziej zaawansowanych technicznie platform chmurowych;
  • stabilne rozwiązanie, oferujące skalowanie, a w rezultacie dużo szybsze działanie dla klientów;
  • łatwiejszą integrację z innymi usługami i systemami dostarczanymi przez Inter Cars oraz nowymi usługami oferowanymi w ramach nowego e-Catalogu;
  • szybsze rozwiązanie niespodziewanych sytuacji dzięki elastycznej i otwartej architekturze,
  • możliwość korzystania z eksperckiej wiedzy firmy Microsoft


Model chmury wpływa na kreowanie nowych rozwiązań wzbogacających ofertę i eliminujących utrudnienia związane z zarządzaniem bazą produktów, ich dystrybucją i sprzedażą. W celu minimalizacji ograniczeń spółka wprowadziła wersję cyfrową katalogu części. Zastosowanie chmury Microsoft Azure pozwoliło zbudować katalog 3,5 miliona części motoryzacyjnych online, z którego każdego dnia korzysta już ponad 35 tys. klientów firmy w warsztatach na kilkunastu rynkach europejskich. Chmura zapewnia również możliwość bieżącej aktualizacji danych dotyczących listy pojazdów i dostępu do nowości, aktualnych cen magazynowych czy cen hurtowych.

Aby pozostać konkurencyjnymi, firmy adaptują kolejne systemy opierające się na zaawansowanych mechanizmach analitycznych, łączących wiedzę i dane płynące z wielu równolegle połączonych źródeł. Mogą je dzięki temu swobodnie wykorzystywać do podejmowania optymalnych decyzji biznesowych w czasie rzeczywistym. Ta sama technologia może być z powodzeniem wykorzystywana do rozwiązywania kluczowych wyzwań, np. w jaki sposób lepiej angażować klientów, wspierać pracowników, optymalizować modele operacyjne czy przekształcać ofertę produktową.

Kolejny śmiały krok w chmurę

Najnowszym, pionierskim etapem transformacji Inter Cars w oparciu o Microsoft Azure jest migracja kluczowego systemu biznesowego, jakim jest środowisko e-commerce SAP Hybris do chmury. To pierwsza taka migracja w Polsce.

- Istotnym elementem migracji było zachowanie ciągłości sprzedaży. Udało się nam to wykonać w 100% a nasi klienci nie odczuli tej zmiany. Śmiało możemy powiedzieć, że był to najszybciej poprowadzony projekt w Inter Cars, który zaczął się de facto tydzień przed maksymalną granicą czasu na jego przeprowadzenie – mówi Katarzyna Wojczak, IT Competence Centre Manager w spółce Inter Cars SA.

Wdrożenie tego rozwiązania sprawiło, że pracownicy Inter Cars osiągnęli pełną samodzielność dzięki dostępowi do wszystkiego, czego potrzebują w zarządzaniu aplikacjami biznesowymi prosto z chmury. Wcześniejsze doświadczenia w obszarze prac nad zmianami pokazywały, że konieczność zaangażowania wielu osób przekładała się na długi czas realizacji, dzisiaj krytyczne dla biznesu zmiany można zrealizować nawet w ciągu zaledwie 15 minut, co jest jedną z przewag obranej drogi rozwoju przedsiębiorstwa.

- Sami zbudowaliśmy własną infrastrukturę. Element po elemencie dopasowując idealnie do tego, czego oczekiwaliśmy i wymagaliśmy od tej platformy, jednocześnie utrzymując transparentność kosztów ponoszonych na tę infrastrukturę – dodaje Katarzyna Wojczak.

Postępujący rozwój cyfrowego handlu i tej części firmy spowodował potrzebę zwiększenia dostępności mocy obliczeniowej niezbędnej dla zachowania prawidłowego działania firmy. Decyzja o zmianie była również podyktowana transformacją wewnątrz organizacji i nowym rodzajem pracy poszczególnych zespołów, a także potrzebami wdrażania błyskawicznych zmian, bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów „produkcyjnych”.

- Microsoft Azure jest zbiorem puzzli, z których możemy układać dowolną architekturę IT, wymaganą do wdrożenia. Dla Inter Cars istotne były środowiska baz danych, systemy aplikacyjne, które będą automatycznie skalowane – podsumowuje Jacek Zadrożny, Azure Business Architect w Microsoft - Oczywiście nie możemy zapominać o kwestii nadrzędnej, jaką jest bezpieczeństwo.

Inter Cars założył, że w ciągu trzech lat zoptymalizuje konsumpcję chmury. W wyniku współpracy obu zespołów udało się to osiągnąć na poziomie 20%, obniżając rzeczywiste zużycie poniżej poziomu bazowego. W trakcie wdrożenia została także przeprojektowana architektura systemu, m.in. w zakresie logowania, monitoringu wydajności czy warstwy bazodanowej. Za zmiany odpowiadał zespół inżynierów Microsoft.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email
Infolinia
801 80 20 20
Pon-Pt 8:00 - 18:00
Sob 9:00 - 13:00
Klienci flotowi:
22 714 14 14
Logo Inter Cars
Inter Cars S.A.
ul. Gdańska 15,
Cząstków Mazowiecki,
05-152 Czosnów
+48 22 714 17 10
+48 22 714 17 12
[email protected]

Powered by IC Developers Team © 2024 Inter Cars

Polityka cookiesFAQ RODOInformacja o przetwarzaniu danych
LinkedIn
Instagram
Youtube
Facebook