Data publikacji: 2020-08-24

MOOG - sposoby rozwiązywania problemów

Doświadczony mechanik lub warsztat może zapewnić najlepsze dostępne rozwiązanie problemu, z jakim boryka się pojazd klienta. Jest to spojrzenie podzielane przez markę MOOG®, która identyfikuje konstrukcje elementów OE, które mogą mieć wady, a następnie pracuje nad rozwiązaniem najwyższej jakości dla klientów z rynku wtórnego.

MOOG wprowadził ważne usprawnienia konstrukcyjne, o których istnieniu być może nawet nie wiedzieliście.

MOOG post August_IC -1080x1080-1.jpg

Wymiana tulei wahacza w BMW

Wymiana tulei jest często czasochłonna i rzadko jest ulubionym zajęciem mechaników, ale tuleje tylnych wahaczy w BMW E36, E46 i E83 są wyjątkowo kłopotliwe. Aby wymienić tuleję podobną do standardowej, czasochłonny proces polega na demontażu tylnej osi w celu uzyskania dostępu do wahacza. MOOG zmienił konstrukcję tulei poprzez usunięcie jej kołnierza, dzięki czemu część można teraz wymienić za pomocą specjalnie zaprojektowanego narzędzia, bez konieczności demontażu tylnej osi. Dzięki produktowi MOOG-a, można zaoferować swojemu klientowi bezpieczniejszą i szybszą alternatywę do wykonania zadania.


(rys. stary numer części MOOG:BM-SB-0054)



(rys. nowy numer części MOOG: BM-SB-8339)


(rys. umiejscowienie w wahaczu)

Osłony przeciwpyłowe w Renault

Uszkodzone osłony przeciwpyłowe w niektórych modelach Renault, takich jak Scenic I i Kangoo, mogą prowadzić do przedwczesnej korozji przegubów kulowych, a w konsekwencji do uszkodzenia komponentów, spowodowanego wnikaniem wody do wnętrza obudowy sworznia kulowego. MOOG dodaje do zestawu przegubów kulowych plastikową płytkę ochronną, która zapewnia twardą i gładką powierzchnię, ograniczając ryzyko uszkodzenia osłony przeciwpyłowej i wydłużając oczekiwaną żywotność komponentów. Te modele Renault osiągają obecnie znaczący wiek i będą wymagały bardziej regularnej konserwacji; taka zmiana konstrukcyjna może pomóc w utrzymaniu samochodów na drodze na dłużej i zmniejszyć koszty ponoszone przez klientów.



(rys. Nowy zestaw przegubów kulowych MOOG z plastikową płytką ochronną) 

Wahacz do Land Rovera

Regulowana konstrukcja tylnego wahacza w Land Rover Freelanders jest podatna na rdzę, szczególnie w części gwintowanej, która jest narażona na zanieczyszczenia drogowe, wodę i sól zimową, a uszkodzone elementy są często zauważalne tylko podczas ustawiania geometrii kół. MOOG nakłada powłokę kataforetyczną i specjalny smar na gwint, co wpływa na maksymalne zabezpieczenie przed rdzą bez negatywnego wpływu na dalszą regulację elementów podczas użytkowania.


(rys. bez powłoki kataforetycznej i smaru)   



(rys. z powłoką kataforetyczną i smarem)

Tuleje wahaczy w Volkswagenie

MOOG stale poszukuje na rynku możliwości opracowania istotnych rozwiązań często spotykanych problemów, takich jak konstrukcja tulei stosowanej w wielu popularnych modelach z grupy VAG (Audi A3, Volkswagen Golf IV, Seat Leon I i Skoda Octavia). Element OE charakteryzuje się gumową częścią wykonaną z pustymi przestrzeniami i mniejszą sztywnością, co powoduje nadmierny ruch i w niektórych przypadkach generowanie uczucia braku stabilności w normalnych warunkach jazdy. MOOG wykorzystuje bardziej sztywną, mniej elastyczną gumę i przeprojektował tuleję, aby zapobiec nadmiernemu ruchowi. Dzięki zamontowaniu tej części można spodziewać się lepszych wrażeń z jazdy i dłuższej żywotności elementów.



(Ilustracja 1: Puste przestrzenie w części gumowej)



(llustracja 2: Lepsze wrażenia z jazdy dzięki ulepszeniu MOOG)


Konstrukcja osłony przeciwpyłowej w pojazdach Mercedes-Benz

Wyniki wykonanej przez MOOG kontroli wysokiej klasy modeli Mercedes-Benz, w tym CLS, E-Class, S-Class i SL, wykazały, że gdy przegub kulowy odchyla się do maksymalnych kątów, może dojść do uszkodzenia osłony przeciwpyłowej podczas kontaktu z otaczającymi go elementami. Może to prowadzić do przedostawania się wody do obudowy sworznia kulowego, korozji i przedwczesnego zużycia. Firma MOOG zmieniła konstrukcję osłony, optymalizując jej działanie i zapewniając większą trwałość i wydłużoną żywotność komponentów.




( stary vs nowy-Kształt nowej konstrukcji MOOG zapewnia maksymalny kąt odchylenia i pozwala uniknąć kontaktu z otaczającymi go elementami)

Tuleje wahaczy Volkswagena do pracy przy dużych obciążeniach

Popularne pojazdy Volkswagen Transporter i Multivan są wykorzystywane do różnych zastosowań i dlatego mogą być poddawane różnym obciążeniom i ciężarom. W przedniej osi tuleja wahacza może być narażona na działanie ekstremalnych sił ze względu na duże obciążenia pojazdu, które w konsekwencji mogą spowodować przedwczesne zużycie tulei.

Firma MOOG wprowadziła nową tuleję zamienną do dużych obciążeń (VO-SB-13719) do wahaczy przedniej osi, oprócz tulei już istniejącej w wersji lekkiej (VO-SB-2319). Obie tuleje są wymienne, co daje mechanikowi możliwość ich wymiany w zależności od sposobu użytkowania pojazdu. Aby to ułatwić, MOOG oferuje kompletne wahacze (VO-WP-2316/2317) wyposażone tylko w tuleję do dużych obciążeń. MOOG zaleca wymianę tulei i wahaczy w parach. Jeżeli jedna strona pojazdu ma bardziej sztywną tuleję niż druga, to pojazd będzie miał tendencję do ściągania podczas hamowania.


Ulepszona konstrukcja końcówki drążka kierowniczego dla grupy Volkswagena

Popularna końcówka drążka kierowniczego do pojazdów z grupy VAG jest z natury rzeczy znana z niszczącego momentu obrotowego ze względu na różne ekstremalne obciążenia. W związku z tym część ta jest narażona na bardzo duże ryzyko przedwczesnego zużycia i awarii.

To proste rozwiązanie składa się z 3 elementów, obejmujących każdą z możliwych przyczyn uszkodzenia.

Powód 1: Różne zmienne obciążenia osiowe i promieniowe.

  • Proste rozwiązanie: MOOG wykorzystuje ulepszoną konstrukcję wewnętrznych tulei z pofałdowaną gumą, aby ułatwić zmniejszenie różnych obciążeń dynamicznych. MOOG znacznie zwiększył efektywność, jednocześnie znacznie obniżając poziom hałasu.

Powód 2: Zanieczyszczenia, w tym woda, przenikają przez dolną pokrywkę, powodując przedwczesną korozję i przyspieszone zużycie.

  • Proste rozwiązanie: Części MOOG są produkowane z wykorzystaniem sterowanych komputerowo urządzeń i przeprowadzane są testy szczelności, zabezpieczające przed ewentualnymi przedwczesnymi awariami.

Powód 3: Nadmierne obciążenie powoduje odkształcenie wewnętrznych elementów z tworzywa sztucznego.

- Proste rozwiązanie: MOOG zwiększył średnicę sworznia kulkowego w celu zwiększenia wytrzymałości na obciążenia. Dodatkowo, część ta zawiera jednoczęściową panewkę z tworzywa sztucznego o wysokiej wytrzymałości. 

MOOG VO-ES-8227 posiada teraz wszystkie 3 nowe cechy w jednej ulepszonej części.


Na bardzo konkurencyjnym motoryzacyjnym rynku wtórnym, oferowanie klientom produktów, które ułatwiają im pracę i oszczędzają czas, daje niezliczone możliwości rozwoju naszej marki.