Data publikacji: 2020-04-09
, autor: Anna Nowak

Koronawirus zmusza społeczeństwo do separacji, a przedsiębiorców do współpracy

Rozprzestrzeniająca się epidemia koronawirusa wstrząsnęła w posadach systemem zależności pomiędzy przedsiębiorstwami. Korelacje i oddziaływanie między branżami i poszczególnymi firmami, szczególnie dzisiaj, są nie tylko ważne, ale wręcz niezbędne.

korona-piatka.jpg
photo-1485988412941-77a35537dae4[1].jpg

Po pierwszych tygodniach szoku spowodowanego samą chorobą i szybkością jej rozprzestrzeniania, przyszedł czas na spokojną refleksję i decyzję, co dalej? Koronawirus trwa, świat zwolnił, a miejscami prawie się zatrzymał. Obecnie przyglądamy się sytuacji w Chinach, które najwcześniej zaczęły zmagać się z wirusem. Przez ostatnie dwa miesiące kraj ten właściwie zamarł gospodarczo i społecznie. Dziś powoli rusza do przodu. Fabryki, przedsiębiorstwa, sprzedaż… Wszystkie gałęzie gospodarki rozbudzają się na nowo. Zasadnicze pytanie jednak brzmi, jak długo będzie to trwało?

Wiele zmiennych i jeszcze więcej niewiadomych utrudnia, zarówno specjalistom od kryzysów gospodarczych, jak i zwykłym przedsiębiorcom, przewidzieć najlepszy sposób działania. Jedno jest pewne – trzeba działać wspólnie. Wydaje się, że podstawowym wnioskiem, do którego doszli już wszyscy jest fakt, że razem możemy więcej. Szybko zaczęły pojawiać się bardziej lub mniej zorganizowane inicjatywy wspierania lokalnych biznesów. Akcje, w które włączają się zarówno firmy, jak i pojedyncze osoby, czy ludzie ze świata show-biznesu, wskazują, że staramy się pomóc utrzymać na rynku tym, którzy są najbardziej zagrożeni.

Program #pomagamypomagać stworzony przez Inter Cars przy współpracy z czołowymi producentami rynku aftermarketowego, ma wspierać bezpośrednio warsztaty, a pośrednio wszystkich tych, których praca nie może być wykonywana zdalnie.

Po wielu analizach i rozmowach z warsztatami wyznaczyliśmy 3 drogi wsparcia serwisów samochodowych:

  1. Środki ochronne: maseczki, rękawiczki, płyny dezynfekujące, tablice informacyjne, formy tworzenia bezpiecznych procedur wewnątrz warsztatów. Elementy te tworzą pakiety, które otrzyma 10 000 serwisów. Mają one pomóc warsztatom stać się bezpiecznym miejscem, zarówno dla samych pracowników, jak i odwiedzających je klientów.
  2. Bezpłatne webinaria – wiedza w każdych okolicznościach jest dobrem dodanym. W dobie kryzysu szkolenia są szczególnie ważne. Chaos informacyjny jaki panuje w mediach, szczególnie w Internecie, wyjątkowość samej sytuacji oraz ograniczenia w zakresie spotkań, mogą piętrzyć i zaostrzać odczuwane sytuacje kryzysowe. Nasze webinaria mają czyścić informacyjny bałagan i poza konkretną wiedzą kierować przekaz do przedsiębiorców, że mogą otrzymać wsparcie.
  3. Treści marketingowe, tj. gotowe posty do mediów społecznościowych – teksty i grafiki, za pomocą których warsztaty będą mogły budować swoją obecność w mediach społecznościowych i na swoich stronach www. Gotowe treści mają ułatwić klientom Inter Cars przebić się z komunikacją do konsumenta. W tej chwili bowiem kontakt online jest najbezpieczniejszą i najlepszą formą przekazu. Dodatkowym atutem przygotowanych treści jest możliwość „podbijania” swojej obecności w Internecie, jako warsztatu mającego dodatkowe usługi, tj. door-to-door, czy ozonowanie wnętrza pojazdu.


Cieszymy się, że nasza wieloletnia współpraca z czołowymi dostawcami rynku aftermarketowego pozwoliła nam na szybką reakcję w tej wyjątkowej sytuacji, jaka dotknęła nie tylko motoryzację, ale wszystkie branże i rynki na całym świecie.

Dziękujemy Wam za to, że jesteście z nami, za to że wspólnie możemy mieć wpływ na ochronę nie tylko przedsiębiorstw, ale również ludzkiego życia.

Podobne artykuły