Logotype of Inter CarsLogotype claim of Inter Cars
  1. Aktualności

Inter Cars testuje elektryczne dostawy

2021-08-20

Rafał Pierzgała

Od kilku tygodni Inter Cars sprawdza możliwości wykorzystania samochodów elektrycznych w dostawach lokalnych. Działania te wpisują się w szerzej zakrojone działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i ograniczenia negatywnego wpływu działalności człowieka na środowisko..

Inter Cars w minionych tygodniach testował w rzeczywistych warunkach dwa dostawcze auta elektryczne. Do części klientów zamówiony towar był dostarczany MAN-em Crafterem e-TGE i Maxusem EV80. Niebawem na próbne przejazdy wyjedzie również Mercedes eSprinter. Największy deklarowany zasięg z przetestowanych modeli ma Maxus – na jednym ładowaniu może przejechać nawet do 200 km. Nie jest to relatywnie duży dystans, dlatego obecnie auta elektryczne nie stanowią konkurencji dla transportu długodystansowego. W przypadku dostaw ostatniego kilometra jest to jednak rozwiązanie warte rozważenia.

– Regulacje unijne dotyczące ograniczenia emisji CO2 stają się realnym wyzwaniem dla producentów aut jak i również ich użytkowników. Producenci samochodów coraz głośniej zapowiadają zaniechanie produkcji pojazdów osobowych i dostawczych wyposażonych w konwencjonalny silnik spalinowy, jeszcze nawet przed rokiem 2035.   Jest to również wyzwanie dla nas. Umiejętne wykorzystanie aut elektrycznych w okresie postępującej transformacji branży motoryzacyjnej jest jednym z kluczowych wyzwań dla firm bezpośrednio dostarczających towar klientom. Inter Cars aktywnie na nie odpowiada. Testując w tym zakresie auta elektryczne, analizujemy szereg czynników finansowych i niefinansowych. Bierzemy pod uwagę wpływ aut dostawczych w ruchu lokalnym na zanieczyszczanie powietrza oraz zmiany klimatyczne. Naszym celem jest zachowanie pewności, płynności i szybkości dostaw do klientów, przy jednoczesnym minimalizowaniu ich negatywnego wpływu na środowisko. Jest to  dla nas również dobry warsztat doświadczeń. Poprzez użytkowanie pojazdów wyposażonych w nowe technologie (myślę również o autonomizacji) , chcemy poznać ich potrzeby serwisowe, tak aby w przyszłości móc dostarczyć współpracującym warsztatom  niezbędny asortyment i wiedzę  do ich napraw - deklaruje Sławomir Rybarczyk,  Prezes Zarządu Q-Service Truck i Dyrektor Handlowy Inter Cars odpowiedzialny za rynek ciężarowy.

Racjonalne gospodarowanie zasobami

Inter Cars stale wdraża nowe rozwiązania dotyczące optymalizacji wykorzystania zasobów, zrównoważonego rozwoju i promocji działań proekologicznych. Jako firma odpowiedzialna społecznie podchodzi do tych wyzwań kompleksowo. Przykładowo, w obszarze transportu i logistyki pochyla się nie tylko nad kwestią dostaw ostatniego kilometra. W 2020 roku Spółka ograniczyła liczbę wysyłanych w celach transportowych pojazdów poprzez wybór naczep typu dopplestock i doubledeck, pozwalających na zwiększenie dostępnej przestrzeni ładunkowej. W należącym do Grupy Inter Cars Europejskim Centrum Rozwoju i Logistyki ILS zmniejszono z kolei pobór prądu i gazu oraz ograniczono zużycie opakowań kartonowych i emisję CO2.

Kolejnym krokiem, jaki zamierza podjąć Inter Cars w obszarze efektywności energetycznej, jest produkcja czystej energii i instalacja paneli fotowoltaicznych. Ideę wykorzystania odnawialnych źródeł energii firma promowała już w kampaniach informacyjnych i szkoleniowych skierowanych do warsztatów. Łącznie wszystkie zainstalowane dzięki Inter Cars instalacje fotowoltaiczne w 2020 r. spowodowały zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 196 ton.

– Gospodarcza przyszłość Europy opiera się na OZE i bezemisyjności  w motoryzacji. Naszą ambicją jest, aby się w nią wpisywać, a nie doganiać. Dlatego też wciąż wprowadzamy nowe rozwiązania techniczne i organizacyjne, w tym dotyczące ograniczenia CO2 w transporcie – dodaje Sławomir Rybarczyk.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email