Elektroniczna książka serwisowa w Strefie Warsztatu
2020-05-19
Jacek Żytnicki
e-Warsztat, czy Warsztat XXI wieku to już nie tylko slogany reklamowe, ale rzeczywistość, która tworzy się na naszych oczach. Serwisy, które nie chcą tracić klientów i pragną pozyskiwać nowych, muszą sprawnie reagować na zmieniające się otoczenie biznesowe oraz nadążać za rosnącymi wymaganiami konsumentów. Praktycznym narzędziem, które pomoże odnaleźć się w nowej rzeczywistości jest platforma my.intercars.eu, obsługująca m.in. elektroniczną książkę serwisową. Warsztat ma do niej szybki dostęp poprzez Katalog Online (kafelek „Mój warsztat w internecie”).
Papier odchodzi do lamusa, a coraz więcej spraw załatwiamy z wykorzystaniem narzędzi elektronicznych. Sprawy urzędowe, bankowość, służba zdrowia – w każdej z tych branż coraz chętniej korzystamy z Internetu i oferowanych przez globalną sieć możliwości. Warsztaty samochodowe nie mogą pozostać w tyle, dlatego powstała Strefa Warsztatu – my.intercars.eu - narzędzie, które pozwala właścicielom serwisów przenieść swój biznes do cyfrowego świata.
Jedną z największych zalet platformy jest możliwość obsługi elektronicznej książki serwisowej auta, która coraz częściej zastępowana jest przez jej papierową poprzedniczkę. Kiedy cztery lata temu portal MotoFocus przeprowadził ankietę, w której pytał jak wiele serwisów obsługuje elektroniczne książki serwisowe, aż 87% z nich odpowiedziało, że nie korzysta z tej funkcjonalności. Tymczasem coraz więcej klientów prosi o wypełnienie książki serwisowej w wersji online, a część producentów samochodowych rekomenduje nawet takie rozwiązanie.
Co daje warsztatom prowadzenie elektronicznej książki serwisowej?:
- uporządkowaną bazę klientów i ich samochodów;
- historię wszystkich usług wykonanych w poszczególnych autach;
- system obsługi wszystkich zleceń;
- informacje o stanie technicznym każdego serwisowanego pojazdu;
- plan usług serwisowych oferowanych klientom i możliwość lepszej organizacji pracy warsztatu.
Klienci coraz częściej doceniają innowacyjne podejście serwisów i ich zaangażowanie w „opiekę” nad autem. Wybierając elektroniczną książkę serwisową warsztaty wychodzą naprzeciw ich zapotrzebowaniu – dobrze wiedzą kiedy należy wykonać okresowy przegląd techniczny, kiedy umówić się na wizytę wymiany oleju, a kiedy można spodziewać się problemów z klockami hamulcowymi lub oponami. Dzięki funkcjonalności rekomendowanych usług kierowca zostanie odpowiednio wcześnie poinformowany za pomocą automatycznie wysłanego maila lub SMS-a. Na tej podstawie szybko i sprawnie umówi wizytę w warsztacie. Klient zyskuje pewność, że współpracuje z serwisem, na którym można polegać i który zamiast niego pamięta o wszystkich ważnych terminach związanych z serwisowaniem samochodu.
To nic trudnego! Korzyści z prowadzenia elektronicznej książki serwisowej mają zresztą nie tylko warsztaty, ale i kierowcy, dlatego zachęcamy, aby podczas wizyt w serwisach mechanicy namawiali ich na zakładanie bezpłatnego konta w Strefie Kierowcy, dostępnej na platformie Motointegrator.com. (strona rejestracji TUTAJ).
Co zyska klient logując się w Strefie Kierowcy?:
- książkę serwisową online z historią wszystkich usług prowadzonych przez warsztat;
- indywidualny plan serwisowy pojazdu oparty na rekomendacjach prosto od mechanika;
- kontrolę nad wydatkami związanymi z naprawą auta i zakupem części;
- zniżki i dodatkowe oferty specjalne;
- przypomnienie mailowe lub SMS-owe o terminach wymiany oleju, przedłużeniu polisy czy corocznym przeglądzie oraz innych zalecanych usługach lub naprawach
Ważną korzyścią płynącą z korzystania ze Strefy Kierowcy, szczególnie w trudnych czasach związanych z pandemią koronawirusa, jest ograniczenie osobistych wizyt w warsztacie i zwiększenie swojego bezpieczeństwa. Jak to możliwe? Posiadając całą historię auta w jednym, łatwo dostępnym miejscu, można już na etapie pierwszego kontaktu telefonicznego z warsztatem dokonać analizy co będzie niezbędne do naprawienia usterki.
Z kolei serwisy korzystające ze Strefy Warsztatu (my.intercars.eu) pokazują kierowcom, że ich zdrowie i bezpieczeństwo stawiają na pierwszym miejscu, aktywnie wspierają akcję #pomagamypomagać i w sytuacjach, w którym można minimalizować zagrożenie, wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów.
Jeśli jesteś mechanikiem lub właścicielem warsztatu, nie czekaj, jeszcze dziś dołącz do społeczności my.intercars.eu i zacznij tworzyć elektroniczne książki serwisowe pojazdów swoich klientów. Zyskasz i Ty, i oni! Przeprowadzimy Cię przez cały proces szybko i sprawnie. Zaloguj się przez Katalog Online lub skontaktuj się w tej sprawie z Przedstawicielem Handlowym Inter Cars. Narzędzie jest w pełni bezpłatne dla klientów Inter Cars.