Logotype of Inter CarsLogotype claim of Inter Cars
  1. Aktualności

Czy wiesz, że naprawiać układ hamulcowy możesz pod jedną z kilku marek producentów układu hamulcowego?

2022-01-25

Ewa Peresada

Sprawdź korzyści dla swojego serwisu!

Podążając za dynamicznym rozwojem technologii i rynku motoryzacyjnego, nie można pozostawać w tyle i warto zainwestować w odpowiednie wyposażenie oraz wiedzę. Samochody są coraz bardziej skomplikowane i nawet proste czynności, jak np. wymiana okładzin hamulcowych, wymagają coraz częściej podłączenia do urządzenia diagnostycznego i odpowiednio przeszkolonych mechaników.

Wraz ze wzrostem zaawansowania technologicznego pojazdów poruszających się po naszych drogach zmieniają się również wymagania i oczekiwania klientów. Wiele serwisów dostrzega te trudności, gdyż bezpośrednio wpływają one na rentowność firmy.

Dołączenie do sieci warsztatów samochodowych to jedna z najlepszych inwestycji w rozwój serwisu. Układy hamulcowe najkorzystniej jest naprawiać pod jedną z kilku marek producentów części układu hamulcowego. Za dużymi koncernami stoją zaplecza fachowców, dostęp do nowoczesnego wyposażenia warsztatowego i knowhow, a także kompetencje i olbrzymia baza wiedzy.

Zachęcamy do bliższego zapoznania się z ofertami administratorów takich sieci jak: ATE (ATE Centrum Hamulcowe), FERODO (Centrum Hamulcowe Ferodo)  czy TRW (Koncept ZF [pro]Tech). Wymienieni producenci oferują szereg korzyści związanych z przystąpieniem do ich programów hamulcowych. Wśród nich bardzo popularnym argumentem jest dostęp do wysokiej jakości markowych części zamiennych oraz wyposażenia warsztatowego. Dobra marka kojarzona przez klientów z wysoką jakością, to bardzo ważny element strategii rynkowej. Niekiedy członkowie sieci mogą wypracować bonus finansowy przy odpowiednim poziomie zakupu u danego producenta.

Kolejny bardzo istotny benefit wymieniany przez wszystkich trzech producentów to dostęp do specjalistycznych szkoleń technicznych (często darmowy lub po preferencyjnych stawkach – tylko dla członków sieci). Dostęp do aktualnej wiedzy bezpośrednio u źródła jest bezcenny przy naprawach współczesnych pojazdów. Poziom wiedzy i profesjonalizm mechaników przy naprawach układu hamulcowego wpływają nie tylko na zadowolenie z wykonanej usługi, ale również bezpośrednio na bezpieczeństwo kierowców i ich pasażerów.

Dostęp do szerokiej bazy wiedzy i know-how z pierwszej ręki, to również argumenty nie pozostawiające wątpliwości. Producenci przekazują wiedzę członkom sieci nie tylko na szkoleniach, ale również w postaci biuletynów, instrukcji montażowych, informacji serwisowych, newsletterów oraz odpowiedniego oprogramowania. Warto zapoznać się w tym zakresie ze szczegółami ofert poszczególnych konceptów.

Bardzo istotnym czynnikiem jest również opieka i możliwość bezpośredniego kontaktu z doradcą technicznym. Niektóre z sieci oferują swoim członkom dostęp do infolinii technicznej, dzięki której serwis może otrzymać szybkie porady i wskazówki związane z trudniejszymi naprawami.

Producenci podkreślają również możliwość skorzystania ze wsparcia marketingowego w postaci szyldu oraz innych materiałów promujących serwis. Dobra reklama, przyciągające uwagę czytelne oznakowanie wewnętrzne i zewnętrzne podkreślające profesjonalizm oraz wysoka rozpoznawalność rynkowa, to w dzisiejszym świecie podstawa każdego dobrze prowadzonego biznesu.

Sieć jest gwarantem jakości w oczach klienta

Jednocześnie przynależność do sieci zobowiązuje. Jakość usług oferowanych przez poszczególne serwisy wpływa na wizerunek całej organizacji. Dlatego warsztaty zrzeszone w programie hamulcowym i stające się ambasadorami danej marki, zobowiązane są do wypełnienia określonych standardów.

Kryteria różnią się nieco w zależności od producenta. Wszystkie jednak są tak dobrane, aby serwis mógł świadczyć maksymalnie profesjonalne i fachowe usługi. Wśród najczęściej spotykanych wymogów można spotkać:

- posiadanie odpowiedniego wyposażenia warsztatowego umożliwiającego profesjonalną diagnozę i naprawę układów hamulcowych;

- realizację planu zakupowego z asortymentu układów hamulcowych na określonym przez producenta poziomie;

- odpowiednia wielkość warsztatu oraz ilość pracowników/stanowisk;

- gotowość do podnoszenia wiedzy i odbycia odpowiednich szkoleń;

- dbałość o czystość i wygląd serwisu.

Spełnianie przez poszczególnych członków wyznaczonych standardów jest w interesie wszystkich serwisów zrzeszonych w danej sieci. Budowanie odpowiedniego wizerunku w oczach klientów kojarzącego się z wysoką jakością świadczonych usług i z profesjonalizmem jest wartością niezwykle cenną.

Przynależność serwisu do jednego z wymienionych programów hamulcowych ATE, FERODO czy TRW bardzo ułatwia konkurowanie na dzisiejszym wymagającym rynku aftermarketowym. Podnosi poziom wiedzy, umożliwia dostęp do niezbędnego wyposażenia warsztatowego, know-how i wysokiej jakości części zamiennych. Ponadto bardzo wspiera od strony marketingowej i daje zaplecze w formie doskonale znanej wszystkim marki.






Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email