Data publikacji: 2020-08-21

Chiptuning to elektroniczny sposób na zwiększenie mocy i momentu obrotowego silnika

Wykorzystuje się do tego celu rezerwy, pozostawione przez inżynierów w silnikach. Służą one do zabezpieczenia jednostek przed niewłaściwą eksploatacją, spowodowaną np. użytkowaniem zanieczyszczonego lub słabego jakościowo paliwa, czy uszkodzeniami elementów osprzętu silnika. Szczególnie duże rezerwy pozostawione są w silnikach turbodoładowanych (zarówno o zapłonie iskrowym jak i samoczynnym).

FlexBox2.jpg
flexbox.jpg

MagicMotorsport FLEX – MASTER – do skonfigurowania

W ofercie Inter Cars można znaleźć kilka urządzeń do chiptuningu. Jednym z nich jest Magic Motorsport FLEX - innowacyjne narzędzie dla warsztatów samochodowych, które całkowicie wspiera najnowszy rozwój w dziedzinie tuningu samochodowego i naprawie sterowników. W swojej bazie danych Flex posiada około 6000 modeli sterowników silnika i skrzyń biegów. 

Urządzenie w zestawie bazowym (FLK02) jest urządzeniem z peryferiami, ale bez oprogramowania, należy więc dokupić do niego moduły.

FLS0.10M – Software Flex Infineon TC17xx

Oprogramowanie umożliwia podłączenie do programatora FLEX sterowników Bosch MEDC17 bez potrzeby otwierania sterownika. 

Dzięki pakietowi oprogramowania Full Bench MEDC17 ingerencje będą zawsze bezpieczne i niezawodne w czasie. Oprogramowanie umożliwia pełny odczyt kopii zapasowej (bez konieczności otwierania urządzenia) na wypadek, gdyby potrzebne było przywrócenie ECU. 

FLS0.1M – Software Flex ECU OBD + Bench (car, bike, van)

W tym module zebrano protokoły OBD i Bench. 

Dla posiadaczy MagicMotorsport X17, protokół jest całkowicie bezpłatny.

FLS0.2M – Software Flex TCU OBD + Bench

Moduł umożliwia pełne odczytanie i zapisanie pamięci skrzyni biegów bez potrzeby deszyfrowania. To oprogramowanie nie tylko nie wymaga otwierania jednostki sterującej, ale zapewnia takie same funkcje jak w zwykłym trybie rozruchu. Różnicą jest brak szyfrowania plików, przy jednocześnie poprawionej szybkości urządzenia. Co więcej, nie trzeba samodzielnie programować żadnych wyłączników zapłonu. Czasy odczytu zostały przetestowane i zajmują od 2 do 3 minut, w zależności od modelu TCU. Czas zapisu natomiast zależy od rzeczywistego rozmiaru modyfikacji w pliku (od kilku sekund do około 9 minut).

FLS0.3M – Software Flex Motorola MPC5xx

Pakiet oprogramowania do Flex BDM MPC5XX umożliwia pełen odczyt i zapis ECU, wyposażonego w procesor Motorola z serii MPC5xx. Protokół jest znacznie szybszy niż jakiekolwiek inne narzędzie BDM na rynku, zwłaszcza, że ​​został zaprojektowany dla całkiem nowego sprzętu. Strojenie, parowanie i przywracanie kopii zapasowej nie stanowią żadnego problemu i można to zrobić w ciągu kilku sekund. Czasy odczytu i zapisu były wielokrotnie testowane na różnych modelach ECU. 

FLS0.4M – Software Flex Nexus MPC5xxx

Pakiet Flex BL Nexus MPC5XXX SW pozwala na pełen odczyt i zapis pamięci w ECU z procesorem Nexus MPC5XXX. Zwiększona prędkość programowania w porównaniu do Magic Motorsport X17 i implementacja protokołów dla najnowszych generacji Marelli, Continental i wielu innych marek ECU.

FLS0.6M – SW Flex Renesas SH7xxxx

Procesory Renesas zwykle znajdują się w japońskich jednostkach sterujących i są bardziej powszechne w japońskich pojazdach niż w ich zachodnich odpowiednikach. Najbardziej znane rodziny to SH705x i SH725xx, które są szeroko stosowane od 2005 roku, szczególnie w jednostkach DENSO.

Protokoły OBD i Bench pozwalają na pełny dostęp do ECU: zarówno wewnętrzny flash, jak i wewnętrzny EEPROM mogą być w całości odczytywane i zapisywane jako plik kopii zapasowej w celu klonowania i przywracania, a Flex umożliwia bezpośrednie czytanie i zapisywanie map (a także obliczanie sumy kontrolnej - dla wszystkich entuzjastów indywidualnego dostrajania). 

FLS0.9M – Software Flex NEC 76F00xx

Flex AUD dla pakietu NEC 76F00xx SW umożliwia pełen odczyt zapis ECU, w tym każdej pamięci przechowywanej wewnątrz jednostki sterującej bez szyfrowania. Inni twórcy narzędzi mogą nazywać ten protokół JTAG NEC 76F00xx. Jest on niezwykle szybki i bardzo ważny w codziennej pracy, ponieważ koncentruje się na największym producencie samochodów na świecie - grupie Toyota. Dostrajanie, klonowanie i przywracanie kopii zapasowej nie stanowią żadnego problemu i można je wykonać, wykorzystując ten protokół.

Inter Cars oferuje urządzenia w wersjach Master oraz Slave. Urządzenie typu Master jest w pełni konfigurowalne i nie ma potrzeby wykupować wszystkich protokołów. FLEX Slave natomiast jest dostępny tylko w pełnym pakiecie. Przy podłączeniu slave do naszej sieci chiptuning.ictuning.pl oferujemy specjalne pakiety rabatowe. W przypadku pytań prosimy o kontakt na adres: ddrozyns@intercars.eu