Układy wtrysku benzyny typu wielopunktowego, pośredniego, bezpowrotowego
2016-01-22
Krążenie paliwa pomiędzy zbiornikiem a listwą paliwową w układach paliwowych z przewodem powrotowym może spowodować wzrost temperatury benzyny w zbiorniku co oznacza zwiększoną ilość parującego paliwa, w związku z tym aktualnie większość układów pośredniego wielopunktowego wtrysku benzyny jest układami bezpowrotowymi, bez przewodu powrotowego.
Regulator ciśnienia paliwa
W układach wtrysku benzyny typu wielopunktowego, pośredniego, bezpowrotowego regulator ciśnienia paliwa jest przyłączony bezpośrednio za pompą paliwa. Jego zadaniem jest utrzymanie określonej stałej lub zmiennej (zależnie od typu regulatora) różnicy ciśnienia paliwowego tłoczonego do listwy paliwowej w stosunku do ciśnienia atmosferycznego (otoczenia).
Regulator mechaniczny i elektroniczny
Regulatory mechaniczne utrzymują stałą wartość różnicy ciśnienia paliwa.
Regulatory elektroniczne kontrolowane przez sterownik silnika, mogą w określonych warunkach pracy zwiększać wartość różnicy ciśnienia w stosunku do ciśnienia atmosferycznego celem:
- zwiększenia ilości wtryskiwanego paliwa
- w silnikach doładowanych gdy duża ilość powietrza jest tłoczona do silnika
- podczas rozruchu silnika aby uzyskać wymagany stopień wzbogacenia mieszanki
- zwiększenia ciśnienia paliwa w listwie paliwowej po wyłączeniu silnika dla zabezpieczenia przed wrzeniem lekkich frakcji paliwa co utrudnia rozruch gorącego silnika
W kolejnym artykule przeczytaj szczegółowe informacje na temat Układów wtrysku benzyny typu wielopunktowego, bezpośredniego
Tekst i zdjęcia pochodzą z artykułu „Układy paliwowe układów wtrysku benzyny silników ZI Typy układów wtrysku benzyny” w dodatku technicznym Diagnostyka układu paliwowego układu wtrysku benzyny silnika Z, Kompendium praktycznej wiedzy, 34/Marzec 2010