Logotype of Inter CarsLogotype claim of Inter Cars
  1. Strona główna

Układy wtrysku benzyny typu wielopunktowego, pośredniego, bezpowrotowego

2016-01-22

Krążenie paliwa pomiędzy zbiornikiem a listwą paliwową w układach paliwowych z przewodem powrotowym może spowodować wzrost temperatury benzyny w zbiorniku co oznacza zwiększoną ilość parującego paliwa, w związku z tym aktualnie większość układów pośredniego wielopunktowego wtrysku benzyny jest układami bezpowrotowymi, bez przewodu powrotowego. 

1 - zbiornik paliwa; 2 - pompa paliwa; 3 - dokładny filtr paliwa; 4 - przewód tłoczny pompy paliwa; 5 - listwa paliwowa, zasilająca paliwem wtryskiwacze ; 6 - wtryskiwacze;  7a - regulator ciśnienia paliwa, który utrzymuje stałą wartość różnicy ciśnienia paliwa w listwie paliwowej, w stosunku do ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym; 7b - regulator ciśnienia paliwa, który utrzymuje określoną (stałą lub zmienną) wartość różnicy ciśnienia paliwa w Iistwie paliwowej, w stosunku do ciśnienia atmosferycznego (otoczenia)  powietrza; 8 - przewód powrotny paliwa do zbiornika. (źródło - Robert Bosch)
1 - zbiornik paliwa; 2 - pompa paliwa; 3 - dokładny filtr paliwa; 4 - przewód tłoczny pompy paliwa; 5 - listwa paliwowa, zasilająca paliwem wtryskiwacze ; 6 - wtryskiwacze; 7a - regulator ciśnienia paliwa, który utrzymuje stałą wartość różnicy ciśnienia paliwa w listwie paliwowej, w stosunku do ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym; 7b - regulator ciśnienia paliwa, który utrzymuje określoną (stałą lub zmienną) wartość różnicy ciśnienia paliwa w Iistwie paliwowej, w stosunku do ciśnienia atmosferycznego (otoczenia) powietrza; 8 - przewód powrotny paliwa do zbiornika. (źródło - Robert Bosch)

Regulator ciśnienia paliwa

W układach wtrysku benzyny typu wielopunktowego, pośredniego, bezpowrotowego regulator ciśnienia paliwa  jest przyłączony bezpośrednio za pompą paliwa. Jego zadaniem jest utrzymanie  określonej stałej lub zmiennej (zależnie od typu regulatora) różnicy ciśnienia paliwowego tłoczonego do listwy paliwowej w stosunku do ciśnienia atmosferycznego (otoczenia).


Regulator mechaniczny i elektroniczny

Regulatory mechaniczne utrzymują stałą wartość  różnicy ciśnienia paliwa.

Regulatory elektroniczne kontrolowane przez sterownik silnika, mogą w określonych warunkach pracy zwiększać wartość różnicy ciśnienia w stosunku do ciśnienia atmosferycznego celem:

- zwiększenia ilości wtryskiwanego paliwa 

- w silnikach doładowanych gdy duża ilość powietrza jest tłoczona do silnika

- podczas rozruchu silnika aby uzyskać wymagany stopień wzbogacenia mieszanki

- zwiększenia ciśnienia paliwa w listwie paliwowej po wyłączeniu silnika dla zabezpieczenia przed wrzeniem lekkich frakcji paliwa co utrudnia rozruch gorącego silnika 



W kolejnym artykule przeczytaj szczegółowe informacje na temat Układów wtrysku benzyny typu wielopunktowego, bezpośredniego


Tekst i zdjęcia pochodzą z artykułu „Układy paliwowe układów wtrysku benzyny silników ZI Typy układów wtrysku benzyny” w dodatku technicznym Diagnostyka układu paliwowego układu wtrysku  benzyny silnika Z, Kompendium praktycznej wiedzy, 34/Marzec 2010



Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email