Logotype of Inter CarsLogotype claim of Inter Cars
  1. Strona główna

Pęknięcie części mocującej tarczy hamulcowej

2015-12-15

 Do kluczowego mocowania tarczy hamulcowej do piasty stosowane są śruby mocujące koło. Jeżeli podczas dokręcania koła nie zostanie zachowana odpowiednia kolejność lub moment dokręcania śrub będzie za duży, płaszczyzna styku tarczy hamulcowej i piasty koła odkształci się.
Przez złe dokręcenie śrub mocujących koło będą powstawać drgania, wyczuwalne natychmiast po montażu, przy naciśnięciu pedału hamulca w czasie jazdy. Drgania mogą być wyłącznym, dostrzegalnym symptomem złego montażu. W skrajnym przypadku może dojść do pęknięcia części mocującej tarczy hamulcowej.


Ważne jest aby zachować odpowiednią kolejność dokręcania śrub mocujących koło:

- przy 4 śrubach mocujących, dokręcamy je na krzyż;
- przy 5 śrubach mocujących, dokręcamy co drugą, aż dokręcimy wszystkie 5.

Śruby mocujące koło trzeba dokręcić minimum w dwóch przejściach, do ostatecznego dokręcenia używamy klucza dynamometrycznego.

Warto zapamiętać, aby do ostatecznego dokręcenia  nie używać klucza pneumatycznego.




Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email