Logotype of Inter CarsLogotype claim of Inter Cars

Nowe turbiny dla motosportu

2017-04-10

Turbosprężarki Garrett GTX Gen II z odwrotnym kierunkiem rotacji to najnowszy produkt dla segmentu motosportu dostępne w czterech rozmiarach: GTX3071R, GTX3076R, GTX3576R i GTX3582R.
Pierwsza prezentacja turbosprężarek Garrett GTX Gen II Reverse Rotation miała miejsce w listopadzie 2016r. na targach SEMA SHOW 2016 w Las Vegas, na której zaprezentowano turbosprężarki GTX Gen II Reverse Rotation jako produkt dedykowany przede wszystkim do silników doładowanych systemem twin turbo oraz silników widlastych w układzie V.

Koło kompresji obraca się przeciwnie do ruchu wskazówek zegara a flansza doprowadzająca powietrze do silnika znajduje się z lewej strony. W produktach GTX Gen II koło kompresji zostało zaprojektowane przy wykorzystaniu komputerowej symulacji przepływu powietrza. Jego budowa umożliwia przepływ większych ilości powietrza co finalnie przekłada się na zwiększenie osiąganej mocy w pojeździe.

Nowa obudowa kompresora wyposażona jest w port do montażu czujnika prędkości obrotowej turbosprężarki (nr referencyjny 781328-5002S), który jest sprzedawany jako osobna część. Taki zestaw ułatwi tunerom dokładniejsze poznanie warunków pracy turbosprężarki co umożliwi bardziej precyzyjne strojenie aut ze wspomnianym systemem turbodoładowania.

Turbosprężarki z odwrotnym kierunkiem rotacji posiadają specjalistycznie zaprojektowane obudowy turbiny rozpoczynające się od rozmiarów A/R 0.61, 0.83 oraz 1.01. i nie są kompatybilne z turbosprężarkami o standardowej rotacji zarówno I jak i II generacji.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email